محمد امین عزیزی در گفتگو با تابناک:
مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: افراد باید در مقابله با حوادث خونسردی خود را حفظ نمایند .
کد خبر: ۵۵۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 28 January 2018

محمد امین عزیزی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:اولین اقدام در برخورد با خودرو تصادفی، خاموش کردن موتور خودرو، سنگ چین چرخ‌ها، گذاردن دنده در مخالف جهت شیب، کشیدن ترمز دستی و برداشتن سرباتری خودرو است واز نظر فنی (بخاری برف پاک کن) ماشین خود را چک کنید و حتما زنجیر چرخ با همراه داشته باشید وقبل ازآغاز سفر از وضعیت جوی و راه مطلع شوید.

وی خاطر نشان کرد: در صورت هرگونه حادثه احتمالی یا گرفتار شدن در برف و کولاک با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیریدسرعت خود را کاهش داده و با آرامش رانندگی و فاصله خود را با خودروی جلویی حفظ کنید.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اظهار داشت:لباس گرم؛ پتو؛ خوراکی؛ بیسکویت، آب به همراه داشته باشید طریقه بستن زنجیر چرخ را یاد بگیرید و در منزل تمرین کنید هنگام مسافرت، در جاده‌های اصلی ومسیر‌هایی که امکان رسیدن امدادگران وجود دارد رانندگی کنید.

عزیزی تصریح کرد: هنگام رانندگی حتما کمربند ایمنی را ببندید، زیرا وسیله کارآمدی است که نقش مهم آن در کاهش ضایعات نخاعی و آسیب‌های ناشی از حوادث رانندگی، به اثبات رسیده استبرای حفظ ایمنی و پیشگیری از بروز حوادث رانندگی همواره با سرعت‌مطمئنه رانندگی کنید.

وی افزود: فاصله مجاز و ایمن خودرو از دیگر وسایل نقلیه هنگام بارندگی، دو برابر فاصله آن در روز‌های صاف و آفتابی است و برای حفظ ایمنی خود و اعتلای فرهنگ رانندگی.اصول و قوانین رانندگی را بدانیم و به نحو شایسته به آن عمل نماییم هنگامی که قصد رانندگی دارید از مصرف دارو‌های آرام‌بخش و خواب‌آور خودداری نمایید.

به گفته این مسئول: نحوه صحیح خروج مصدوم از داخل خودرو را فرا بگیرید و در مواقع حادثه به همان شیوه عمل نمایید هنگام کولاک و بوران تا حد امکان از رانندگی در نواحی کوهستانی پرهیز کنید برای آمادگی و حفظ ایمنی خود و عزیزانتان، خودرو خود را مجهز به «جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفاء حریق» نمایید.

 عزیزی بیان کرد: با امدادگران و نیرو‌های انتظامی در امر کمک رسانی همکاری کنید و مانع فعالیت آن‌ها نشوید در زمان سوانح حق تقدم درعبور و مرور، همواره با گروه‌های امدادی است.

وی اذعان داشت:جمعیت هلال احمر می‌کوشد تا فرهنگ خود امدادی را در میان تمام افراد جامعه رواج دهد. تلاش کنید در اسرع وقت آموزش کمک‌های اولیه را فرا بگیرید به هیچ وجه مصدوممشکوک به آسیب ستون مهره‌ها را جابجا نکنید.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار