رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه فعالیت برخی از عطاری‌ها در کرمانشاه مشکل سازه شده، گفت: اصول درمان باید به روش‌های علمی و براساس پژوهش انجام شود.
کد خبر: ۵۵۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 21 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان،دکتر محمودرضا مرادی در نشست پایش مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با بیان فعالیت برخی عطاری‌ها در کرمانشاه که مشکل سازشده واینکه طب سنتی مورد احترام است، اظهار داشت: باید توجه داشت اصول درمانی باید مبتنی بر شواهد و مستندات باشد و نمی‌توان بدون پژوهش، بررسی‌های علمی و طی مراحللازم، وارد مراحل درمان شد، زیرا خود دارو ممکن است عوارض جدی ایجاد کند و یا فرصت درمان را از بیمار و پزشک بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تنوع کاری و گستردگی در وزارت بهداشت بسیار زیاد است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی با ۸ معاونت در تمام نقاط استان خدمت می‌کند، ولی گستردگی و جمعیتزیاد شهرستان کرمانشاه، حاشیه نشینی زیاد، پراکندگی و... ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را سخت می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: مشکلات مالی و بودجه‌ای در همه جا وجود دارد، اما ما در سیستم سلامت، به صورت نقد به مردم خدمت می‌کنیم و در عوضخیلی دیر و نسیه از بیمه‌ها دریافت می‌کنیم و این خود موجب شده همیشه بدهکار پرسنل، شرکت‌ها و بازار باشیم.

دکتر مرادی افزود: متاسفانه طلب‌های دانشگاه به حدی است که در بهمن ماه توانسته ایم کارانه فروردین پزشکان را فراهم کرده و واریز کنیم.

وی در این نشست بحث فاضلاب شهر کرمانشاه را بسیار مهم دانست و گفت: بیماری‌های واگیر و همه گیری هپاتیت این شهر در سال ۱۳۶۸ که نشات گرفته از فاضلاب شهر بود.مشکلات بسیاری از جمله فوت ۲۰ درصد مادران باردار را به دنبال داشت.

دکتر مرادی تاکید کرد: استفاده از فاضلاب برای آبیاری سبزیجات با توجه به وجود نیتروزآمین، در آینده منشا بروز زیاد سرطان خواهد شد که باید از آن جلوگیری شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار