عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: باید هر لحظه منتظر ریزش بخشی از شهر کرمانشاه باشیم.
کد خبر: ۵۵۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 21 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا ، ابراهیم مرادی در نشست با مسئولان و سمن‌های محیط زیستی کرمانشاه از مهمترین مشکلات کرمانشاه کهبسیاری از آن‌ها با مسائل محیط زیست مرتبط است یاد کرد و افزود: خیابان وزیری، مدرس و خیابان مجاور مدرس همگی روی ستون‌های چوبی زمان قاجار بنا شده و هرلحظه باید منتظرریزش آن باشیم.

وی با اشاره به عبور آبشوران از زیر این چوب‌ها و وجود موش‌های متعدد زیر زمین این منطقه، یادآوری کرد: این موارد باعث فرسودگی و پوسیدگی چوب‌ها شده و هرلحظه امکانریزش این منطقه شهر را ایجاد می‌کند که بسیاری از عمارت‌های تاریخی هم در این منطقه است.

عضو شورای شهر کرمانشاه اظهار کرد: هر گونه زمین لرزه، تردد ماشین‌های سنگین و ... خطر این ریزش را بیشتر می‌کند.

مرادی از معضلات محیط زیستی شهرک صنعتی جاده سنندج هم یاد کرد و ادامه داد: آب‌های شیمیایی ناشی از فعالیت‌های این شهرک در یک نقطه جمع می‌شود که در آینده به یک معضلبزرگ تبدیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همین امروز هم بار‌ها شاهد حضور انواع پرندگان از جمله لک لک، اردک، حواصیل و ... در کنار این منطقه و شنا کردن برخی از آن‌ها در این آب آلوده بودیم کهبسیار دردناک است.

عضو شورای شهر معتقد است، اگر بخواهیم منتظر اجرای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب برای این منطقه باشیم یک نسل طول می‌کشد و مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد.

مرادی تصریح کرد: نخاله‌هایی که در این شهرک دپو شده نیز دو برابر نخاله‌های کرمانشاه است و هیچکس یک بیل هم از آن برنداشته است.

وی از "قره‌سو" هم به عنوان یکی دیگر از معضلات زیست محیطی کرمانشاه یاد کرد و گفت: باید رودخانه قره سو را به زاینده‌رود تبدیل کنیم و بتوانیم از قبل آن گردشگر جذب کنیم.

این عضو شورای شهر کرمانشاه اظهار کرد: این تاسف‌بار است که اصفهان با قدمت ۷۰۰، ۸۰۰ ساله اینقدر پیشرفت کرده و توریست جذب می‌کند، اما ما در حال از دست دادن میراث۲۵۰۰ ساله نیاکانمان هستیم.

مرادی تصریح کرد: تاقبستان ۱۵۰۰ سال و بیستون ۲۵۰۰ سال استوار مانده و امروز با بی توجهی که نسبت به این آثار می‌شود در معرض تهدید است و ۱۰ سال دیگر شاهد تخریباین آثار خواهیم بود.

وی از فاجعه منابع آبی و وجود چاه‌های غیرمجاز کرمانشاه هم نام برد و گفت: برخورد با چاه‌های غیرمجاز واقع در باغ‌ها یکی در میان و با پارتی انجام می‌شود و تا قصد برخورد با چاهباغات می‌شود اسم افرادی به میان میاید که باغ متعلق به آنهاست و نباید برخورد کرد.

عضو شورای شهر کرمانشاه زباله گردی، قطع درختان بلوط و تبدیل آن‌ها به ذغال و ... را نیز از دیگر معضلات زیست محیطی کرمانشاه دانست و افزود: تا بخواهیم با جلسه ودستورالعمل برای این موارد کاری بکنیم روز به روز وضعیت بدتر خواهد شد و تا یک دستورالعمل برای قطع درختان صادر کنیم ۱۰ درخت دیگر قطع شده است.

مرادی با تاکید بر اینکه باید تهدید‌ها و معضلات زیست محیطی را برای مردم بازگو کنیم و خود آن را هم پای کار بیاوریم، استفاده از نیرو‌های بومی که عاشق محیط زیست هستند را برایپیشگیری از معضلات ضروری خواند.

وی در بخش دیگری از سخنان از عملکرد جزیره‌ای و نادرست مدیران کرمانشاه هم انتقاد کرد و گفت: کرمانشاه اگر مدیران خوب داشت امروز به اینجا نمی‌رسیدیم که دور هم جمعشویم و فقط از مشکلات حرف بزنیم.

مرادی اظهار کرد: متاسفانه مدیران فقط به فکر سر کردن دوران مدیریت خود هستند و برنامه ریزی و چشم اندازبلندمدت ندارند.

عضو شورای شهر کرمانشاه با اشاره به موازی کاری‌های متعددی که صورت می‌گیرد، افزود: کرمانشاه به یک روستای بزرگ تبدیل شده که ۹۹ درصد آن کدخدا هستند و دستور میدهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر هم قصد تذکر و یا برخورد با یک فرد را داشته باشیم، از ۱۰ جا زنگ می‌زنند که چرا برخورد کردید.

مرادی گفت: به مهدکودک بزرگسالان تبدیل شده‌ایم که به هر کس حرف بزنیم بزرگترش را می‌آورد و این خجالت آور است.

وی تصریح کرد: این عملکرد جزیره‌ای را حتی در سازمان‌های مردم نهاد هم می‌بینیم که هر کدام راه خود را می‌روند و بودجه جدا درخواست می‌کنند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار