استاندار کرمانشاه گفت: اگر شرکت‌های بیمه در خصوص پرداخت حق بیمه به زلزله زدگان تعلل و کوتاهی کنند از آن‌ها رسما شکایت و آن‌ها را دادگاهی می‌کنیم زیرا برای دفاع از حقوق زلزله‌زدگان با هیچ‌کس مماشات نمی‌کنیم
کد خبر: ۵۵۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 21 January 2018

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به کار‌های انجام گرفته برای کمک به زلزله زدگان اظهار داشت: زلزله کرمانشاه تنها زلزله‌ای بزرگی که در کمتر از ۱۴ ساعت هیچ کس در زیر آوار نمانده بود و از نظر امداد و نجات عملکرد بسیار درخشانی در این زلزله ثبت شد که از افتخارات نظام در مدیریت بحران محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: همکاری زلزله‌زدگان با امدادگران در زلزله بزرگ کرمانشاه به نسبت موارد مشابه بسیار مطلوب بود و دلیل آن این بود که مردم این استان در دوران دفاع مقدس آبدیده شده اند.

مهندس بازوند ادامه داد: تاکنون حدود ۱۴ هزار کانکس نصب شده است و بیش از ۹۵ درصد اسکان موقت در مناطق روستایی انجام شده است.

وی گفت: در مجموع حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی با اعتبار ۴۷۵۰ میلیارد تومان باید ساخته شود که تاکنون حدود ۱۸۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض توسط دولت ابلاغ و در حال پرداخت است.

مقام عالی استان اظهار داشت: کانکس‌هایی که طبق قرارداد توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا و ارتش ساخته و تحویل مردم شده است، بسیار باکیفیت و تاچندسال قابل استفاده است.

وی گفت: باتوجه به شرایط اقلیمی منطقه، از حالا باید به فکر سیستم سرمایشی مردم زلزله‌زده در فصل گرما باشیم که بر اساس ارزیابی صورت گرفته برای این موضوع نیاز به ۱۲ میلیارد تومان اعتبار داریم.

استاندار کرمانشاه همچنین گفت: حدود ۲۳۰ خانه بهداشت در مناطق زلزله زده باید ساخته شود که ۵۰ درصد آن را خیرین تقبل کرده اند و ۵۰ درصد نیز توسط دولت ساخته می‌شود.

مهندس بازوند افزود: تا امروز دو دوره ارزاق ضروری در میان زلزله زدگان توزیع شده است که دومین بسته ۴۵ روزه را به مبلغ هر بسته ۲۶۰ هزار تومان هفته گذشته بین مردم توزیع شده است.

وی بیان داشت: با گذشت قریب ۷۰ روز از زلزله، هنوز بیمه مسکن مهر پرداخت نشده است. از اغلب شرکت‌های بیمه گلایه داریم. مردم به اندازه کافی تحت فشار هستند، درست نیست که شرکت‌های بیمه‌ها با اعصاب مردم بازی کنند.

استاندار کرمانشاه گفت:اگر شرکت‌های بیمه تعلل و کوتاهی کنند از آن‌ها رسما شکایت و آن‌ها را دادگاهی میکنیم. برای دفاع از حقوق زلزله‌زدگان با هیچ‌کس مماشات نمی‌کنیم.

مهندس بازوند تاکید کرد: بیمه‌ها موظف هستند به خانواده‌های معظم شهدا که خانه‌های آن‌ها به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده است ۳۵ میلیون تومان پرداخت کنند و اگر در این زمینه کوتاهی صورت گیرد شرکت‌های بیمه باید پاسخگو باشند.

 

اشتراک گذاری

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار