استاندار ایلام
استاندار ایلام گفت :مسئولان استان باید در زمینه انتصابات ملاک داشته باشند و از توان جوانان و زنان استفاده کنند.
کد خبر: ۵۵۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲ 20 January 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست شورای اداری استان ایلام گفت : مسئولان استان باید در زمینه انتصابات ملاک داشته باشند و از توان جوانان و زنان استفاده کنند.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: توانمندی، چابکی، همراهی با دولت و رعایت توازن منطقه ای از ملاک هایی است که باید در انتصاب مدیران مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ارتقا مدیران باید در مجموعه کاری خودشان انجام گیرد و لزومی ندارد فردی از دستگاهی به دستگاه دیگر منتقل شود.

وی یادآور شد: فرمانداران و بخشداران باید از بدنه دولت انتخاب شوند و سکونت آنها در محل خدمت نیز الزامی است.

به گزارش ایرنا، در نشست شورای اداری استان ایلام محمد نوذری به عنوان معاون سیاسی امنیتی، ایوب درویشی به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی و احمد کرمی به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام معارفه شدند.با بیان اینکه بر اساس قول مساعد وزیر کشور، مرز چیلات دهلران باید به گذر مرزی تبدیل شود، گفت: حدود 70 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و وزارت ارتباطات برای تبدیل این مرز به گذر مرزی و ایجاد زیرساخت‌های آن اختصاص داده شده است.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله شمالی از دیگر برنامه‌ هایی است که باید توسط مسئولان استان پیگیری شود.

وی تاکید کرد: مهمترین بحث در خصوص مرز مهران تصویب این مرز به عنوان منطقه آزاد تجاری است که بزودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می‌ شود.

استاندار ایلام گفت: لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران به صورت همزمان با هفت استان دیگر مطرح می شود و تصویب نشدن هر کدام از این مناطق منجر به تصویب نشدن دیگر مناطق نیز می شود.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه نمایندگان استان باید در زمینه تصویب این لایحه قوی ظاهر شوند، افزود: همکاری و هماهنگی نمایندگان استان با نمایندگان این هفت استان باید به شکل کارساز و موثری باشد.

وی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی مهران نیز تاکید کرد: پیش از هر گونه واگذاری در این منطقه اهلیت تمامی سرمایه گذاران باید به اثبات برسد.


استاندار ایلام گفت: طرح بزرگ و ملی سامانه گرمسیری در این استان در حال اجراست که با عنایت مقام معظم رهبری بیش از 10 میلیارد دلار برای اجرای آن در کشور اختصاص یافته است.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: عملیات اجرای این طرح در استان در حوزه جهاد کشاورزی از برنامه زمان بندی پیش است اما تعهدات مربوط به وزارت نیرو هنوز انجام نشده است.

وی تاکید کرد: در صورت اجرای این طرح حدود 80 هزار هکتار به اراضی آبی ایلام اضافه شده و به 2 برابر افزایش می یابد بنابراین باید به دقت توسط مسئولان استان پیگیری شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار