رییس شبکه دامپزشکی شهرستان صحنه از پلمب سه واحد عرضه کننده گوشت کشتار غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 20 January 2018

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، دکتر رامین سمیعیان با اعلام این خبر اظهار داشت: گوشت عرضه شده در این واحد به صورت غیرمجاز و خارج از زنجیره بهداشتی کشتار شده و هیچ گونه نظارت بهداشتی بر لاشه‌ها صورت نپذیرفته بود.

وی با اشاره به بازدید مستمر بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان صحنه از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و رستوران ها، افزود: در این بازدیدها ضمن ارائه توصیه های بهداشتی لازم با هرگونه تخلف بهداشتی نیز برخورد می شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: افرادی که خارج از کشتارگاه نسبت به کشتار غیرمجاز دام و عرضه گوشت اقدام می کنند با عرضه غیربهداشتی گوشت مقدمات شیوع و انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام را فراهم می کنند که شبکه دامپزشکی به شدت با اینگونه موارد برخورد می کند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان صحنه به عموم مردم توصیه کرد فرآورده های خام دامی شامل گوشت قرمز، مرغ و ماهی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظردامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت کشتار غیرمجاز که فاقد مهر سلامت دامپزشکی است جدا خودداری کنند.

دکتر سمیعیان تصریح کرد: افرادی که خارج از کشتارگاه نسبت به کشتار غیرمجاز دام و عرضه غیر بهداشتی گوشت اقدام می کنند حتما سلامت مصرف کنندگان را تهدید می کند در صورت مشاهده با این گونه موارد برخورد قضایی خواهیم کرد.

وی همچنین از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موارد را از طریق شماره تماس 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا در اسرع وقت با آنها برخورد شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار