معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت:
معاون وزیر صنعت و معدن در امور صادراتی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در برخی از بخش‌های صادرات کشور نسبت به آن چیزی که مدنظر بوده رشد خوبی نداشته ایم وباید تلاش مضاعفی جهت بالا بردن صادرات صورت گیرد.
کد خبر: ۵۵۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 18 January 2018

به گزارش خبرنگار تابناک ، خسرو تاج معاون وزیر صنعت و معدندر امور صادراتی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران درمراسم روز ملی صاردات  که در سالن همایش های اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت:صنعت صادرات یک امر پویا است و مرتبا خود را با تغییرات جهانی منطبق می‌کند و صادرات بازاری است که با توجه به تغییر سلایق مشتری تغییر پذیر است.

وی خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم صادرات بصورت مستمر و بدون وقفه صورت گیرد باید یک متولی واحد جهت تصمیم گیری و اجرا بصورت ضربتی وجود داشته باشد و این امرمستلزم اتخاذ تصمیم مجلس و دولت است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد:طی 9 ماهه سال‌جاری در بخش عمده اقلام معدنی، فلزی 4 میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که در بخش مواد معدنی غیرفلزی 1.1 میلیارد دلار بوده و بخش معدنی نیز با 17 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

 تاج افزود: در بخش نساجی 15 درصد رشد ثبت شده که عمده فرش دستباف بوده با 29 درصد رشد، پوشاک 28.5 درصد رشد، چرم و پوست 67 میلیون دلار صادرات صورت گرفته با 27 درصد رشد، لوازم خانگی هفت درصد رشد محصولات برق و الکترونیک نیز با صادرات 217میلیون دلار 16 درصد رشد داشت.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار