معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه استان کرمانشاه رتبه اول شناسایی بیماران مبتلا به ایدز در کشور را دارد، گفت: تا کنون ۳ هزار و ۶۹۳ بیمار مبتلا به ایدز در استانشناسایی شده اند.
کد خبر: ۵۵۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 18 January 2018

به گزارش  خبرنگار تابناک، دکتر ابراهیم شکیبا در همایش مبارزه با بیماری ایدز که شناسایی ۳ هزار و ۶۹۳ بیمار مبتلا به ایدز در استان کرمانشاه با هدف تغییر نگرش جامعه به بیماران مبتلا به ایدز در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون ۸۵ پایگاه بهداشتی در حاشیه شهر کرمانشاه ایجاد شده که خدمات مشاوره، پیشگیریو شناسایی بیماران را برعهده دارند و کلیه خدمات لازم به افراد مبتلا به ایدز در این پایگاه‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی عرضه مشاوره و خدمات بهداشتی رایگان و محرمانه را از اقدامات پیشگیری از بروز بیماری ایدز در استان عنوان کرد و افزود: متاسفانه امروزه راه انتقال این بیماری از طریقجنسی رو به افزایش است و باید اقدامات بیشتری در خصوص راه‌های پیشگیری از آن صورت گیرد و کلیه افرادی که رفتار‌های پر خطر دارند با مراجعه به پایگاه‌های بهداشتی سطحشهر می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: افزایش ابتلای بانوان جامعه به ایدز، کاهش سن ابتلا و گسترش مواد مخدر صنعتی از موارد نگران کننده در کشوراست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار