محمد خسروی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای ناپایدار که با کم فشار قوی و گرادیان شدید فشاری در سطح زمین همراه است.
کد خبر: ۵۵۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 17 January 2018
  1. محمد خسروی در گفتگو با خبرنگارتابناک افزود: طی روز‌های جمعه و شنبه، جو منطقه را تحت تاثیر ‌می‌گیرد این سامانه، ضمن کاهش محسوس دمای هوا، در بعضی ساعات، سبب وزش باد، بارش باران احتمالاً همراه با رعدوبرق و بتدریج برف در سطح استان خواهد شد.
  2. وی خاطر نشان کرد:شرایطناپایدار از عصر جمعه تا صبح شنبه و در نیمه غربی و نواحی شمالی نمود بیشتری داشته؛ بارش، در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر عمومی نیز همراه می‌گردد.
  3. وی ادامه داد: وزش باد که طی ساعاتی از روز جمعه شدید خواهد بود، علاوه بر تشکیل توفان گردوخاک در منطقه و نفوذ غبار غلیظ به جو استان، ممکن است باعث بروز خساراتی بهسازه‌ها و تاسیسات گردد این احتمال، در مناطق زلزله زده، به دلیل وجود سازه‌های اسکان موقت، بیشتر به نظر می‌رسد.
  4. مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه  اظهار داشت: جهت جلوگیری از مشکلات و مخاطرات احتمالی، رعایت موارد ذیل به مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مردم عزیز استان توصیه می‌شود:عایق بندی و مقاوم سازیچادر‌ها و کانکس ها، زه کشی مناسب پیرامون آن‌ها و مراقبت از کابل‌ها و خطوط برق در اماکن اسکان موقت در مناطق زلزله زده انجام شود.
  5. خسروی تصریح کرد: آمادگی جهت بروز حوادث احتمالی همچون ریزش ساختمان‌های آسیب دیده و لغزش دامنه‌های ناپایدار نواحی کوهستانی، بویژه در مناطق زلزله زده باید صورت گیرد.
  6. وی تاکید کرد: از تردد‌های غیرضرور، بخصوص در جاده‌های برون شهری و گردنه‌های برفگیر پرهیز شود و در رانندگی به سبب لغزندگی و کاهش دید، بویژه در مناطق ومسیر‌های کوهستانی احتیاط کنند و همچنین کانال‌ها و آبراه‌ها پاکسازی شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار