فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کرمانشاه گفت: متأسفانه کمبود اعتبار و حقوق نامناسب انگیزه را از محیط‎بانان کرمانشاهی گرفته است.
کد خبر: ۵۵۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 17 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛فردین الفتی ، با اشاره به اینکه محیط‎بانان در استان  از لکرمانشاه از نظر حقوق و مزایا وضعیت مناسبی ندارند، اظهار داشت: ۸۰ درصد محیط‎بانانشاغل در استان کرمانشاه کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‎کنند و برای گذراندن زندگی در این شرایط اقتصادی به کار‌های دوم و متفرقه می‎پردازند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کرمانشاه با اشاره به مساحت ۲۴ هزار هکتاری استان کرمانشاه، گفت: تمامی مساحت استان زیر نظر محیط‎بانان است، ولی مناطق حفاظت‎شده و شکارممنوع حساسیت بیشتری دارد.

الفتی با بیان اینکه برای هر ۱۰۰ هکتار یک محیط‎بان لازم است، عنوان کرد: متأسفانه چند سالی است که جذب نیرو در استان کرمانشاه نداشته‎ایم و برای مساحت استان تعداد نیرو‌های مااندک و کمبود نیرو داریم.

وی با اشاره به مجوز حمل اسلحه برای محیط‎بانان، گفت: همه محیط‎بانان شاغل در استان کرمانشاه اسلحه در اختیار ندارند و مجوز حمل سلاح نیز نیاز به تأیید نهاد‌های خاصی دارد ومجوز نیز از تهران صادر می‎شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کرمانشاه از کمبود دوربین و تجهیزات مورد نیاز محیط‎بانان خبر داد و افزود: از سال آینده تجهیزات مورد نیاز از طریق وزارت دفاع در اختیار سازمانمحیط‎زیست قرار می‎گیرد.

الفتی با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال موردی از حمله و یا تیراندازی به محیط‌بانان در استان کرمانشاه گزارش نشده است، بیان کرد: با توجه به حساسیت استان و مرزی بودن آنامیدواریم تا پایان امسال نیز جلیقه‎های ضد گلوله نیز در اختیار محیط‌بانان ما قرار بگیرد.

وی از وجو پنج منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکارممنونع در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: حیات وحش و محیط‌زیست متعلق به خود مردم و نسل آینده است و خود مردم بایدبیشترین سهم را در نگهداری و حفاظت از آن داشته باشند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کرمانشاه اظهار کرد: خوشبختانه در جریان زلزله ۲۱ آبان ماه حیوانات موجود در حیات وحش استان کرمانشاه آسیبی ندیدند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار