کرمانشاه- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: افزایش زباله‌ها و دفع غیر بهداشتی فاضلاب و کمبود حمام، می‌تواند مناطق زلزله زده را مستعد بروز بیماری‌های مختلفکند.
کد خبر: ۵۵۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 17 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر، نشست هم اندیشی و برنامه ریزی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با محوریت وضعیت بهداشت و درمان مناطقزلزله زده استان برگزار شد.

ابراهیم شکیبا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: خدمات بهداشتی ارائه شده در مناطق زلزله زده مطلوب و خوب ارزیابی می‌شود.

وی گفت: خدماتی، چون انجام واکسیناسیون کزاز برای مصدومین، واکسیناسیون آنفولانزا برای گروه‌های هدف شامل تمام زنان باردار، افراد مسن و افراد دچار بیماری زمینه‌ای.روند مطلوب نظام مراقبت سندرمیک، فعالیت تمام مراکز بهداشت و استقرار سامانه سیب از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت مناطق زلزله زده استان است.

شکیبا افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما در این مناطق، افزایش زباله‌ها و دفع غیر بهداشتی فاضلاب و کمبود حمام، می‌تواند این مناطق را مستعد بروز بیماری‌های مختلفکند.

وی گفت: تنها راه مقابله با شیوع بیماری‌ها پیشگیری است و در این راستا برنامه ریزی‌های لازم برای جمع آوری اصولی زباله‌ها و فراهم ساختن امکانات مناسب جهت دفع بهداشتیفاضلاب و افزایش ساخت حمام در این مناطق صورت گرفته و اقدامات مقتضی در حال پیگیری و انجام است.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار