مدیر کل شیلات استان کرمانشاه پیش بینی کرد، میزان تولیدات شیلاتی استان تا پایان سال به بیش از ۱۷ هزار تن برسد.
کد خبر: ۵۵۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 17 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سیدفرزاد افضلی ، با بیان اینکه سال گذشته ۱۶ هزار و ۱۵۰ تن انواع محصولات شیلاتی در استان تولید شد، گفت: پیش‌بینی می‌شودمیزان تولیدات شیلاتی استان تا پایان امسال به ۱۷ هزار و ۲۰۶ تن برسد.

افضلی با بیان اینکه میزان تولید ماهیان گرمابی استان در سال گذشته ۳۳۰۰ تن بود، گفت: امسال ۳۷۰۶ تن انواع ماهیان گرمابی در استان کرمانشاه تولید شده است.

مدیر کل شیلات کرمانشاه با اشاره به اتمام برداشت ماهیان گرمابی، انواع ماهیان گرمابی تولیدی در استان را شامل کپور، فیتوفاگ، بیگ‌هد، امور و... عنوان کرد.

افضلی با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ تن ماهیان خاویاری در استان تولید شد، گفت: امسال این میزان به ۴۰ تن رسیده است.

افضلی در ادامه با تاکید بر اینکه تنها مرکز تکثیر میگوی آب شیرین کشور در شهرستان قصرشیرین قرار دارد، گفت: این مرکز امسال ۱۵ تن تولید داشته است.

افضلی میزان تولید میگوی آب شیرین در مرکز قصرشیرین در سال گذشته را ۱۰ تن عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته یازده هزار و ۴۲۵ تن انواع ماهیان سردابی در این استان تولید شد، پیش‌بینی کرد، امسال میزان تولیدات ماهیان سردابی به ۱۲ هزار و ۳۵ تنبرسد.

مدیر کل شیلات کرمانشاه اشاره‌ای هم به تولید ماهیان زینتی در استان کرمانشاه در سال گذشته و امسال داشت و افزود: امسال پیش بینی می‌شود شاهد افزایش ۴۰۰ هزار قطعه‌ای تولیدماهیان زینتی در استان باشیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته دو میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در استان کرمانشاه تولید شد که پیش بینی می‌شود این میزان در سال جاری به سه میلیون و ۲۰۰ هزارقطعه برسد.

وی گفت: بخشی از تولیدات شیلاتی استان مربوط به منابع آبی طبیعی است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار