رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه گفت: نظر انجمن به حذف "تبصره 3" از قبوض آب مشترکین است.
کد خبر: ۵۵۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ 17 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛عبدالرضا یاری ، با اشاره به شکایات متعدد مردم و مصرف کنندگان از مبلغ تبصره 3 که حدود دو سال است به قبوض آب اضافه شده و از مردم اخذ می‌شود، اظهار کرد: این کار بر اساس قانون انجام شده، اما رقم آن برای مردم بسیار زیاد است و به علاوه شیوه هزینه کرد آن هم مشخص نیست.

وی افزود: اگرچه عنوان می‌شود این رقم معادل 10 تا 12 درصد آب بها است، اما گاهی تا 100 درصد آب بها هم به عنوان تبصره 3 از مردم گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: تصویب این مبلغ بر عهده دو بخش آب و فاضلاب و شورای شهر بوده، اما متناسب با وضعیت زندگی و معیشت مردم نیست.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس قانون تبصره 3 باید برای بازسازی خطوط و زیرساخت‌های آب و فاضلاب هزینه شود، یادآوری کرد: هرآنچه که تاکنون از مردم گرفته شده در حسابی ذخیره شده و شیوه مصرف آن مشخص نیست.

یاری معتقد است، در چنین شرایطی که هزینه کرد این مبلغ مشخص نیست، باید تبصره 3 از قبوض مشترکین حذف شود و نظر انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده به عنوان نماینده مصرف کنندگان نیز به حذف این بند است.

وی تصریح کرد: اگر مسئولین توان هزینه کردن این مبلغ را ندارند پس حق ندارند آن را از مردم بگیرند و ذخیره کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه یادآوری کرد: حتی اگر محل هزینه کرد و مصرف این مبلغ مشخص باشد، باید رقم آن بر اساس وضعیت زندگی و شرایط اقتصادی مردم تعدیل شود.

یاری با بیان اینکه مردم بر اساس ماده دو حقوق شهروندی باید از شیوه هزینه کرد این مبلغ و آنچه که اتفاق افتاده مطلع باشند، عنوان کرد: متاسفانه در جلسه‌ای که اخیرا برای تصمیم گیری درباره این موضوع برگزار شد از انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده به عنوان نماینده مردم دعوت نشد و این در حالیست که انجمن چند ماه مشغول پیگیری موضوع تبصره ماده 3 قبوض آب است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار