مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از برنامه ریزی برای توسعه کشت کلزا در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 16 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،نوربخش حاتمی ، سطح سبز مزارع کلزا در شهرستان کرمانشاه را ۲۵۵۰ هکتار عنوان کرد و افزود: امسال برای کشت بالای سه هزارهکتاری کلزا در شهرستان کرمانشاه برنامه ریزی شده بود که به دلیل قرار نگرفتن بذر کافی در اختیار کشاورزان تحقق پیدا نکرد.

حاتمی با اشاره به در برنامه بودن توسعه کشت کلزا در شهرستان کرمانشاه، گفت:در برنامه داریم تا کشت کلزا را در شهرستان کرمانشاه به شرط تامین بذر و نهاده‌های لازم در یکبرنامه پنج ساله به سقف هشت هزار هکتار برسانیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در ادامه از کشت کلزا به عنوان یک کشت خوب یاد کرد که نیاز آبی کمی داشته و در عین حال میزان درآمدزایی بالایی برای کشاورزان خواهدداشت.

وی با اشاره به اینکه کلزا تنها محصولی است که در دو سال گذشته بهای خرید آن ظرف ۱۰ روز تا دو هفته پرداخت شده و مورد استقبال کشاورزان است، گفت: کشت کلزا یک کشتاستراتژیک بوده و توسعه آن به لحاظ وابستگی کشور به دانه‌های روغنی حائز اهمیت است.

حاتمی اضافه کرد: کشت کلزا در تناوب با دیگر محصولات کشاورزی کشت خوبی بوده و از این حیث نیز مورد توجه کشاورزان است.

وی سپس وضعیت مزارع کلزای شهرستان کرمانشاه را در حال حاضر خوب ارزیابی کرد و افزود: آبیاری مزارع کلزای این شهرستان انجام شده و مزارع در مرحله روزت هستند وبا توجه به مقاوم بودن کلزا به سرما مشکلی این مزارع را تهدید نمی‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه پیش بینی می‌شود متوسط عملکرد کلزای شهرستان کرمانشاه در سال زراعی جاری به سه تن در هکتار برسد، گفت: برآورد می‌شود امسال تولید کلزا در شهرستان به ۷۵۰۰ تن برسد.

وی در ادامه متوسط عملکرد کلزا در شهرستان کرمانشاه در سال گذشته را ۲.۵ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: سال زراعی گذشته ۲۵۰۰ تن کلزا در شهرستان کرمانشاه تولیدشد.

به گفته حاتمی سال گذشته سطح سبز مزارع کلزا در استان کرمانشاه ۱۱۰۰ هکتار بود.

این مسئول در ادامه با اشاره به شکسته شدن رکورد تولید کلزای کشور و حتی دنیا در شهرستان کرمانشاه در سال گذشته، گفت: این رکورد در یکی از مزارع میاندربند شهرستانکرمانشاه با ۹ تن و ۲۷۰ کیلوگرم شکسته شد.

حاتمی اضافه کرد: شهرستان کرمانشاه بیشترین سطح زیر کشت و بیشترین تولید کلزای استان را به خود اختصاص داده است. 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار