سیدجواد حسینی‌کیا در گفتگو با تابناک:
عضو هیأت رئیسه فراکسیون حج و زیارت احتمال داد که با توجه به افزایش قیمت سوخت و خدمات در عربستان هزینه‌های حج سال آینده با افزایش قیمت مواجه شود.
کد خبر: ۵۵۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 15 January 2018

سیدجواد حسینی‌کیا درگفتگو با خبرنگار تابناک افزود:موسم حج گران‌ترین ایام در عربستان به شمار می‌آید، وافزایش قیمت‌ها در اسکان مسافران و هتلینگ مسافران تأثیرگذار خواهد بود و می‌توان این افزایش قیمت‌ها را با تدابیری کمرنگ کرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اکثر مسافران کشورهای غیر با واحد پولی دلار وارد عربستان می‌شوند و ایرانیان با واحد پولی ریال، پول ایران قدرت رقابت پذیری ندارد و به طور طبیعی هتل‌های نزدیک به مسجد الحرام را مسافران کشورهای دیگر رزرو می‌کنند.

حسینی‌کیا با اشاره به راه‌اندازی آشپزخانه مرکزی در مکه توسط ایرانیان، عنوان کرد: چنین اقداماتی به علاوه بردن مواد اولیه از کشور به عربستان برای تهیه غذا و همچنین خرید سوغات و مایحتاج سفر از داخل کشور می‌تواند از افزایش قیمت حج بکاهد.

وی یادآور شد: بخشی از این هزینه‌ها با تدبیر مسئولان، دست اندرکاران و برخی دیگر توسط مردم می‌تواند کاهش یابد تا این هزینه‌ها به حجاج و زوار فشار نیاورد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون حج و زیارت تاکیدکرد: در عین حال سفر حج شرایطی دارد که اصلی‌ترین شرایط آن استطاعت مالی است و کسانی باید در این سفر حضور یابند که توانایی پرداخت هزینه‌ها را داشته باشند در غیر این صورت سفر حج بر آن‌ها واجب نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار