مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌، درمانی کرمانشاه گفت: کمبود متخصص رادیولوژی به‌خصوص متخصصان زن در این رشته‌، در سراسر کشور محسوس بوده و این مساله خاص استان کرمانشاه یا شهرستان جوانرود نیست.
کد خبر: ۵۵۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 15 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،مهدی محمدی با اشاره به درخواست مردم جوانرود درخصوص نبود متخصص رادیولوژی و سونوگرافی زن در این شهرستان، اظهار داشت: کمبود متخصص رادیولوژی به‌خصوص متخصصان زن در این رشته‌، در سراسر کشور محسوس بوده و این مساله خاص استان کرمانشاه یا شهرستان جوانرود نیست.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌، درمانی کرمانشاه ادامه داد: این کمبود به حدی است که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای استفاده حداکثری مردم استان از نیروهای موجود‌، مجبور به برنامه‌ریزی ماهانه برای یک متخصص در راستای پوشش خدمت تصویر‌برداری در چند شهرستان هم‌جوار شده است.

وی افزود: پزشکان‌، محرم بیماران بوده و براساس سوگندی که خورده‌اند، به بیماران چه مرد و چه زن خدمت می‌کنند‌، به طوری که علاوه بر این رشته‌، در سایر رشته‌های تخصصی نیز‌، بار مداوای بیماران از هر 2 جنس بر دوش پزشکانی است که فارغ از در نظر گرفتن جنسیت نسبت به ویزیت‌، مشاوره‌، درمان‌، جراحی‌، تشخیص و... مبادرت دارند.

محمدی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن درک خواسته هم‌استانی‌ها در این شهرستان و شهرستان‌های مشابه‌، احترام به مطالبه‌گری آنان‌، امید به تداوم انعکاس نیازها و کاستی‌ها و با بیان اینکه‌، ارائه خدمات پزشکی و پرستاری توسط افراد همجنس را تعهد خود دانسته و به آن پایبند است‌، دامن زدن به این مسائل را با توجه به کمبود جدی و احتمال اختلال در دریافت خدمت و طبعا بروز مشکلات عدیده دیگر‌، کم لطفی به قداست حرفه پزشکی دانسته و به آن‌ها اطمینان می‌دهد‌، همچنان که رایزنی و تلاش برای جذب متخصصان و فارغ‌التحصیلان را به طور جدی دنبال کرده است‌، به کوشش خود ادامه داده و نه تنها در این تخصص‌، بلکه در زمینه جذب حداکثری تمامی تخصص‌های مورد نیاز اعم از متخصصان زن و مرد‌، فعالیت کرده و برای ادای دین به مردم و انجام وظیفه خود در توسعه سلامت استان‌، تمام توان خود را به کار بگیرد.

این مسؤول افزود: ما در این راه دست یاری به سوی مردم‌، سیاستگذاران‌، مسؤولان ارشد استانی‌، منتخبان مردم‌، معتمدان و بزرگان دراز می‌کنیم و امیدواریم با درک متقابل و نیز تعامل و کوشش جمعی در این راه‌، نزد مردم استان سربلند باشیم.

محمدی خاطرنشان کرد: با واکاوی در متون کهن ایرانی و اسلامی‌، تورق در کتب تاریخی ادوار مختلف و ارجاع به فرهنگ غنی این سرزمین‌، در می‌یابیم که پزشکان همواره مورد اعتماد جامعه بوده‌، با لقب حکیم از آنان یاد می‌شده و قوانین و اخلاقیات آنان در حفظ حرمت بیماران مورد احترام جوامع بوده است و امیدواریم همچنان این رابطه دو سویه پزشک_بیمار بر مدار احترام و اطمینان ، تداوم داشته باشد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار