مراد کلوندی در گفتگو با تابناک:
مدیر آموزش و پرورش سنقرو کلیایی گفت: جشنواره استانی خوشنویسی آیت اله نجومی با همکاری انجمن خوشنویسان استان کرمانشاه در حرم مطهر امامزاد احمد با اجرای کارگاه خوشنویسی توسط خوشنویسان استان کرمانشاه افتتاح می گردد.
کد خبر: ۵۵۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 15 January 2018

مراد کلوندی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود: در فراخوان جشنواره تعداد 50 تابلو از آثار خوشنویسان استان کرمانشاه به دبیرخانه جشنواره ارسال گردیده که در افتتاحیه نمایشگاه در روز یکشنبه 24 دی 96 در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی ( ره) در معرض دید عموم قرارخواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: آیین اختتامیه جشنواره یاد شده نیز ۲4 دی با تقدیر از 12 نفر از برگزیدگان جشنواره در سه رشته ثلث ، نستعلیق و شکسته نستعلیق در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) برگزار  شد.

مدیر آموزش و پرورش سنقرو کلیایی اظهار داشت:آیت اله استاد سید مرتضی نجومی (۱۳۰۷-۱۳۸۸ش)، در خوشنویسی به ویژه در خط ثلث متبحر بود و در تذهیب و مینیاتور و مرقع‌سازی مهارت داشت. وی تحصیلات
حوزوی را در کرمانشاه و نجف گذراند و دروس حوزوی را از میرزا محمدباقر زنجانی ، سید محسن حکیم، سید محمود شاهرودی، میرزا علی فلسفی و پدرش آموخت.

کلوندی تصریح کرد:پس از اخراج ایرانیان از عراق، به کرمانشاه بازگشت.آیت اله نجومی از اعضای فرهنگستان هنر بود و پس از انقلاب بارها از او به عنوان استاد خوشنویسی تقدیر شد و از او آثار هنری و علمی در تفسیر و فقه و اصول باقی مانده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار