مدیر کل شعب بانک کشاورزی استان کرمانشاه: ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات معیشتی قرض الحسنه از سوی بانک کشاورزی به زلزله زدگان پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۵۵۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 15 January 2018

به گزارش خبرنگار تابناک،مراد علیمردانی در حاشیه همایش ۵۱ شعبه بانک که در قصرشیرین برگزار شد، اظهار داشت: این تسهیلات قرار است بعد از دریافت تسهیلات تعمیرات و احداث منازل مسکونی از سوی زلزله زدگان و با معرفی بنیاد مسکن به تعداد سه هزار فقره پرداخت شود.

وی سقف این تسهیلات را ۱۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت پنج ساله و با کارمزد چهار صد بیان کرد.

مدیر کل شعب بانک کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با پیگیری‌های استاندار در خصوص امهال ۲ ساله بدهکاران بانکی، همه زلزله زدگانی که بدهی به شعب بانک کشاورزی در مناطق زلزله زده دارند به مدت ۲ سال بازپرداخت اقساط آن‌ها عقب افتاده که سود این مدت را دولت پرداخت می‌کند.

علیمردانی خاطرنشان کرد: برای اعمال امهال وام‌ها افراد باید با مراجعه به بانک یک برگ قرارداد را امضا کرده و از این امتیاز برخوردار شوند.

وی افزود: در خصوص غرامت‌های بیمه از زمان وقوع زلزله تا کنون ۴ میلیارد ریال غرامت بیمه‌ای را در قالب ۲ هزار فقره پرونده پرداخت کرده ایم.

معاونت خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی نیز گفت:بعد از وقوع زلزله ۲۱ آبان ۱۷ اکیپ بیمه به مناطق زلزله زده مراجعه کردند که از سوی کارشناسان برآورد‌های اولیه انجام شده است.

فرشاد صادقی افزود: در مرحله اول ۲۴ میلیارد ریال برآورد اولیه خسارت‌ها بود که با تامین ردیف اعتبار از طریق صندوق بیمه استان کرمانشاه به حساب خسارت دیدگان پرداخت شد.

وی گفت: هم اکنون در حوزه دام طیور و زراعت‌ها هیچ گونه مطالبه‌ای از سوی مردم به بانک کشاورزی وجود ندارد.
معاونت خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی اظهار داشت: همچنین با توجه به وقوع زلزله، مشکلات خشکسالی و وضعیت جوی، عقت افتادن زمان کشت از سوی کشاورزان مناطق زلزله چزده و کاهش میانگین بارش‌ها در حوزه شهرستان‌های غربی با درخواست سازمان جهاد کشاورزی و موافقت صندوق بیمه، مهلت بیمه محصولات زراعی تا پایان دی تمدید شد.

صادقی با بیان اینکه کشاورزان در قالب بیمه پایه می‌توانند با پرداخت کم‌ترین میزان حق بیمه پوشش بزرگ‌ترین خسارت‌ها را انجام دهند، افزود: در پرداخت میزان بیمه محصولات، کشاورزان ۲۰ درصد و ۸۰ درصد را دولت تامین اعتبار می‌کند که این پرداختی نیز بر اساس استعداد منطقه تعریف شده اسیت.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری تا کنون ۱۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار