رییس شبکه دامپزشکی سرپل ذهاب گفت: تاکنون موردی از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان (آنفلوآنزای مرغی) در این شهرستان زلزله زده، مشاهده و گزارش نشده است.
کد خبر: ۵۵۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 14 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،مالک عظیمی اظهار داشت: با توجه به فصل سرما، احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان وجود دارد.

وی بیان کرد: به همین منظور با تدوین برنامه ای جامع در راستای مقابله با این نوع بیماری، فعالیت های لازم در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: مردم در صورت مشاهده موارد مشکوک به بیماری آنفلوآنرای پرندگان، مراتب را در کمترین زمان به شبکه دامپزشکی سرپل ذهاب برای نمونه برداری و تشخیص بیماری اطلاع دهند.

عظیمی، با اشاره به نظارت‌های دقیق و مستمر کارشناسان شبکه دامپزشکی برای کنترل و‌ یا کاهش شیوع بیماری آنفلوآنزا در بین پرندگان، اظهارکرد: به شهروندان توصیه می شود ، طیور و تخم مرغ مورد نیاز خود را از مراکز مجاز دامپزشکی خریداری کنند.

وی اضافه کرد که در صورت مشاهده تلفات غیرعادی در جمعیت پرندگان و طیور بومی، مردم می توانند مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب اطلاع و یا با شماره 42223933 تماس بگیرند.

سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12هزار و 386 نفر شد.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار