رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و درمان گفت: فعالیت‌های انجام شده در مناطق زلزله زده کرمانشاه در حوزه سلامت به مراتب حتی تا ۱۰برابر بیشتر از اقدام‌های صورت گرفته در زلزله بم است.
کد خبر: ۵۵۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 14 January 2018

به گزارش تابناک به نقل ازایرنا دکتر محمدمهدی گویا روز یکشنبه پس از بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: زلزله بم یک منطقه کوچکرا درگیر کرد، در حالی که مناطق حادثه دیده در زلزله اخیر بسیار وسیع بود و با وجود این وسعت فعالیت‌های فوق العاده خوبی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: خدمات دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت در این مناطق به خوبی انجام شده و در حال پیگیری است و در این خصوص مشکل جدی وجود ندارد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در ادامه گفت: بیمارستان شهدای (بانگر) سرپل ذهاب با وجود اینکه یک بیمارستان صحرایی است، اما بسیار مناسب طراحی شدهو خدمات آن بسیار خوب و منظم است به نحوی که بخش دیالیز آن از بخش‌های مشابه در بیمارستان‌های شهر‌های بزرگ هم بهتر است.

دکتر گویا افزود: انجام این خدمات در چنین بیمارستانی غیرقابل باور است، اما به خوبی مدیریت شده است.

وی در ادامه همچنین با اشاره به اینکه از نظر وضعیت آب و فاضلاب در مناطق شهری و بخصوص روستایی شرایط مناسبی نداریم، گفت: احتمال بروز و همه گیری بیماری‌ها نگرانکننده است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان نیز که در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن ۶۲۰ تن و مصدومیت ۱۲هزار و ۳۸۶ نفر شد.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی‌های صورت گرفته حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیزآسیب کلی و جزئی دیده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار