مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کاهش صادرات و واردات محصولات کشاورزی از مرزهای استان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 14 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی‌اصغر بهمنی‌پور، میزان صادرات محصولات کشاورزی از مرزهای استان در 9 ماهه امسال را 389 هزارتن اعلام کرد و افزود: ارزش ریالی این میزان صادرات 5839 میلیارد ریال و ارزش دلاری آن 145 میلیون دلار بوده است.

بهمنی‌پور اضافه کرد: عمده محصولات کشاورزی صادراتی از مرزهای استان کرمانشاه شامل سیب‌زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، کاهو، کلم، هویج، هندوانه و مرکبات شامل پرتقال، نارنگی و ... است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه میزان صادرات محصولات کشاورزی در 9 ماهه سال گذشته از مرزهای استان کرمانشاه را 985 هزار و 345 تن دانست و افزود: 9 ماهه امسال با کاهش حدود 60 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از مرزهای استان مواجه بوده ایم.

وی دلیل کاهش میزان صادرات محصولات کشاورزی را بسته بودن اکثر مرزهای فعال استان مثل پرویزخان، شوشمی و شیخ صله عنوان کرد.

بهمنی‌پور با اشاره به اینکه بیشترین صادرات محصولات کشاورزی از استان کرمانشاه به اقلیم کردستان انجام می‌شود، افزود: در 9 ماهه امسال صادرات به این مناطق را به واسطه بسته بودن مرزها به دلیل مشکلات داخلی اقلیم کردستان نداشتیم.

بهمنی‌پور سپس در مورد آمار واردات محصولات کشاورزی در 9 ماهه نخست امسال، اظهار کرد: میزان واردات محصولات کشاورزی از مرزهای استان کرمانشاه در 9 ماهه نخست امسال 1875 تن بوده که عمده این واردات هم به برنج اختصاص داشته است.

بهمنی‌پورارزش ریالی واردات 9 ماهه محصولات کشاورزی از مرزهای استان کرمانشاه را 28 میلیارد ریال و ارزش دلاری آن را703 هزار دلار عنوان کرد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس میزان واردات محصولات کشاورزی از مرزهای استان کرمانشاه را در 9 ماهه نخست امسال دارای کاهش حدود 70 درصدی دانست و گفت: این مهم در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی انجام گرفته است.

بهمنی‌پور اضافه کرد: میزان واردات محصولات کشاورزی به استان کرمانشاه در 9 ماهه نخست سال گذشته 5464 تن بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار