مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به دانش آموزان مناطق زلزله زده استان قول داد: تمامی مدارس تخریب شده در اثر زلزله با همراهی خیرین تا مهر ماه سال آینده احداث و تحویل آنان شود.
کد خبر: ۵۵۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 14 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مجید یزدان‌پناه  با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر اینکه باید تمامی مدارس تخریب شده تا مهر ماه سال آینده به روال عادی خود بازگشته و تحویل دانش آموزان شوند، از برنامه ریزی برای تحقق این مهم با همت خیرین خبر داد.

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه در حال حاضر کار تخریب و بازسازی تعدادی از مدارس تخریبی آغاز شده، گفت: قول می دهم تمامی مدارس تخریب شده در زلزله با همراهی خیرین تا مهر ماه سال آینده تحویل دانش‌آموزان شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به مردم خیر ایران اسلامی بواسطه حمایتشان از زلزله زدگان استان کرمانشاه نمره 20 داد و گفت: مردم و خیرین کشور در مقوله بازسازی مدارس مناطق زلزله زده استان گل کاشتند.

وی اظهار کرد: در جریان زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان ماه استان کرمانشاه شاهد مشارکت خوب خیرین و تقبل ساخت و ساز مدارس تخریب شده بودیم، تا جایی که برای تخریب، بازسازی و تعمیر عموم مدارس تخریب شده در اثر زلزله با خیرین تفاهمنامه امضا شده است.

وی با بیان اینکه 78 مدرسه استان کرمانشاه در زلزله به شکل 100 درصدی تخریب شد، گفت: 78 مدرسه دیگر نیز از 20 تا 80 درصد خسارت دیده که خیرین برای تعمیر و بازسازی عموم این مدارس تفاهمنامه امضا کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تنها شش مدرسه سه شیفته در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه داریم، گفت: وجود این تعداد مدرسه سه شیفته نیز به دلیل عدم اجازه والدین به حضور فرزندانشان در مدارس سالم به واسطه ترس از حضور فرزندانشان در فضای بسته برمی گردد.

وی اضافه کرد: اگر اولیای دانش آموزان اجازه حضور فرزندانشان در مدارسی که کارشناسان فنی اداره کل نوسازی مدارس استحکام آنها را تایید کرده‌اند بدهند، مدرسه سه شیفته در مناطق زلزله زده نخواهیم داشت که در این راستا نیز تیمی از روانشناسان برای کم کردن بار روانی در مناطق زلزله زده حضور دارند.

یزدان پناه با بیان اینکه دانش‌آموزان مدارس سه شیفته مناطق زلزله زده استان به ازای هر روز حدود یک ساعت از تعلیم و تربیت بازمانده اند، گفت: در روزهای آینده مشکل آموزش این دانش آموزان با گذراندن 100 ساعت آموزش جبرانی حل خواهد شود.

وی در ادامه با اشاره به ورود برخی از آموزشگاه های موفق در حوزه کنکور مثل گاج و قلم چی و هدف برای جبران عقب افتادگی دانش‌آموزان کنکوری زلزله‌زده استان گفت: تاکنون

یک دوره آموزشی 12 روزه برای این دانش آموزان توسط این آموزشگاه ها برگزار شده و دو هفته دیگر هم مرحله دومبرگزار و در اسفند ماه نیز دوره سوم این آموزش ها برای دانش آموزان کنکوری مناطق زلزله زده برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به رایگان بودن تمامی آموزش ها عنوان کرد: این آموزشگاه ها در تلاشند تا در اردیبشهت ماه نیز یک دوره آموزشی برای کنکوری ها در تهران برگزار کنند.

 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار