مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه امروز چهارشنبه (20 دی) از مناطق زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب بازدید نمود و پاسخگوی مسائل و مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان شد.
کد خبر: ۵۵۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 10 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ پیرو هماهنگی استانداری کرمانشاه و تاکید استاندار، مدیران کل کرمانشاه از ساعت 9 صبح تا پایان وقت اداری امروز چهارشنبه (20 دی) جهت پاسخگویی به شکایات و مشکلات مردم در شهرستان سرپل ذهاب حضور پیدا کردند.

بر پایه این گزارش؛ حجت الاسلام والمسلمین رحیم جعفری با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل ذهاب، در بین اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان پاسخگوی مشکلات و مسائل فرهنگی و هنری آنان بود.

با توجه به آسیب زیادی که زلزله اخیر به شهرستان سرپل ذهاب وارد کرده است آموزشگاه های فرهنگی و هنری نیز در پی آن دچار خسارت های زیادی گردیده و بعضا فعالیت در آنها غیرممکن شده است که هنرمندان رشته های مختلف موسیقی، سینما و عکاسان درخواست ترمیم و مرمت آموزشگاه و همچنین وسایل خود از جمله سازها، دوربین های فیلم برداری و عکاسی و... داشتند.

همچنین در این دیدار مشکل بیمه هنرمندان مطرح شد و هنرمندان این شهرستان درخواست برقراری بیمه داشته و عده ای نیز به دلیل بیکار شدن، درخواست بیمه بیکاری داشتند.

انجمن عکاسان شهرستان سرپل ذهاب نیز هنوز موفق به ثبت انجمن خود نگردیده و از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه درخواست تاسیس انجمن را با کمک و حمایت مالی ایشان داشتند.

شایان ذکر است؛ انجمن خوشنویسان شهرستان سرپل ذهاب، درخواست حمایت جهت ساخت محلی برای خود داشتند که اهداء زمین آن را شورای شهر و شهرداری شهرستان سرپل ذهاب به عهده گرفته است.

جعفری پس از بحث و بررسی مسائل و مشکلات به هنرمندان این شهرستان قول مساعدت و همکاری همه جانبه را داد و از حمایت های مادی و معنوی وزارتخانه نیز تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است؛ استاد امیرخانی، سرآمد خوشنویسان ایران با همکاری اعضای انجمن خوشنویسان ایران مبلغ یکصد میلیون تومان جهت کمک به انجمن خوشنویسان شهرستان سرپل ذهاب جمع آوری نموده که با پیگیری های اداره کل و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد بحران استان محلی برای فعالیت این انجمن تعیین خواهد شد.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین از مراکز فرهنگی و هنری دو منطقه کوئیک حسن و فولادی شهرستان سرپل ذهاب بازدید نموده و با هنرمندان این مناطق دیدار و گفتگو کرد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار