شهردار بیستون از اتمام مرحله نخست پیاده راه 'جاده ابریشم' محوطه تاریخی این بخش با یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار و به طول 200 متر خبر داد.
کد خبر: ۵۴۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 08 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،شورش فرامرزی اظهار داشت: تلاش کردیم براساس نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان این طرح را اجرا کنیم چرا که تا ورودی شرقی پایگاه بیستون تداوم می یابد.

وی از توافق نامه برای اجرایی شدن مرحله دوم این پروژه خبر داد و گفت: فاز دوم در محوطه پارکینگ پایگاه جهانی قرار دارد که به زودی آغاز می شود.

شهردار بیستون اعتبار این طرح را چهار میلیارد و 600 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: اگر امسال اعتبار این پروژه به صورت کامل اختصاص یابد مرحله دوم تا ورودی پایگاه در بازه زمانی 2 ماه و نیم پایان می یابد.

به گفته فرامرزی، این پیاده راه در گذشته از سمت بانک کشاورزی بیستون واقع در میدان امام (ره) تا ورودی پارکینگ پایگاه جهانی، دارای باند کندرویی بود که آسفالت آن فرسوده شده بود.

وی اظهار داشت: طرح این پیاده راه توسط شهردار سابق بیستون در کمیته برنامه ریزی استان مصوب شد که شامل هزار متر طول در عرض هشت متر است، سنگ فرش، فضای سبز، کاشت درختان تزیینی و تجهیز با 2 خط روشنایی معابر از ویژگی های این طرح برای زیباسازی است.

شهردار بیستون اضافه کرد: از طراحان خبره استفاده شده و در بکارگیری مصالح مصرفی سعی کرده ایم از مصالح با منابع طبیعی بالا و منطبق با بافت باستانی بیستون استفاده کنیم.

وی گفت: به دلیل منتهی شدن این طرح به ورودی پایگاه میراث جهانی و از سوی دیگر به دلیل وجود آستان مقدس امامزاده باقر(ع) در این مسیر، علاوه بر گردشگران، زوار امامزاده نیز می توانند از خدمات رفاهی و تفریحی این پیاده راه برخوردار شوند.

سنگ نوشته های داریوش هخامنشی در بیستون، هشتمین اثر تاریخی کشورمان است که در سازمان فرهنگی یونسکو سازمان ملل متحد ثبت جهانی شده است.

کاروانسرا و پل صفوی، کاخ ساسانی، نقش نگاره های دوران اشکانی و کتیبه شیخ علیخان زنگنه در دوران صفوی از دیگر آثار مهم بخش بیستون است.

بخش بیستون با حدود 35 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار