مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه گفت: در نتیجه اقدامات پیشگیرانه، شبکه ارتباطی استان کرمانشاه کمترین آسیب را در زلزله اخیر دید و در کمتر از ۲۴ ساعت نیز مشکلات پیش آمده رفع شد.
کد خبر: ۵۴۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ 08 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،مسیب قبادیان ، در مورد حجم خرابی های شبکه ارتباطی استان در نتیجه زلزله ۷.۳ ریشتری گفت: ما مرتب کارگروه مربوط به حوزه ارتباطی را دایر و با مسئولیت مخابرات مانورهای پیشگیرانه را برگزار و موارد مورد نیاز را لحاظ می کنیم تا موارد پیشگیرانه در حوزه ارتباطی انجام شود.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه طی سال های قبل در شبکه ارتباطی باعث شد، کمترین آسیب را در این حوزه طی زلزله اخیر داشته باشیم.

وی افزود: ما هم در ساختمان های مخابرات و هم زیرساخت های شبکه های ارتباطی تلفن ثابت و موبایل، در نتیجه این اقدامات پیشگیرانه کمترین آسیب را دیدیم.

این مسئول ادامه داد: برحسب تجربه، پس از زلزله بیشترین تمرکز ما روی تلفن همراه بود، چرا که مردم پس از زلزله بیشترین استفاده را از تلفن همراه دارند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در استانداردهای ما اگر اختلالی در شبکه ارتباطی در نتیجه بحران پیش بیاید و در ۲۴ ساعت اول حل شود، جزو لول a جهانی است و خوشبختانه ما بیش از ۹۰ درصد ارتباطات را کمتر از ۲۴ ساعت حل کردیم.

قبادیان گفت: طی مدت ۲۴ ساعت اول شبکه ارتباطی ما ضمن اینکه به حالت اول برگشت، ظرفیت کانال های ارتباطی ما دو برابر افزایش یافت.

وی یادآور شد: شبکه برق منطقه در زلزله آسیب جدی دیده بود و تجهیزات ما نیز زمان محدودی شارژ دارند، لذا وقتی ما متوجه این موضوع شدیم این نگرانی را داشتیم که قطع برق مانع از اقدامات ما شود اما در تماس با استان های معین بیش از ۵۰ دیزل ژنراتور و تجهیزات با نیروهای فنی به استان کرمانشاه اعزام شدند و علی رغم اینکه بیش از ۲ تا ۳ روز برق منطقه قطع بود، ما بحث قطع برق را جبران کردیم و در حوزه ارتباطی مشکل رفع شد.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه افزود: همچین برای ارتباط در نقاط روستایی بیش از ۲۷ سایت در این نقاط نصب شد و نواقص ارتباطی نیز در این مناطق رفع شد. شبکه ارتباطی استان نیز توسعه یافت و فیبر نوری نیز تقویت شد تا کار امداد رسانی در این مناطق با مشکل مواجه نشود.

وی اشاره ای به بالن اینترنت در سرپلذهاب داشت و گفت: این کار توسط دوستان ما در شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گرفت و ما پهنای باند اینترنت آن را تامین کردیم تا بحث ارتباطات آنلاین نیز به راحتی انجام شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار