فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به اینکه درپس لرزه ۵.۱ ریشتری اخیر دو ساختمان آسیب دیده سرپل ذهاب تخریب شد، گفت: تلاش می‌کنیم اسکان موقت تا آخر دی به پایان برسد.
کد خبر: ۵۴۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 08 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،اکبر سنجابی با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله زده این شهرستان اظهار کرد: تعهد قرارگاه خاتم برای اسکان موقت روستا و تامین کانکس برای این مناطق تقریبا به اتمام رسیده و حدود 5550 کانکس در روستاهای این شهرستان نصب شده است.

وی افزود: البته در برخی موارد بنیاد مسکن به برخی از کانکس‌ها ایراداتی وارد کرده که در حال پیگیری و رفع نقص از سوی پیمانکار (قرارگاه خاتم) است.

فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه هنوز اسکان موقت برخی خانوارهای روستایی باقی مانده، یادآوری کرد: تعدادی درخواست وجه نقد داشتند و تعدادی هم متقاضی کانکس هستند که با توجه به اتمام قرارداد قرارگاه خاتم قرار است از محل دیگری برای آنها تهیه شود.

سنجابی درباره اسکان موقت شهری نیز ادامه داد: در شهر سرپل ذهاب حدود 2500 کانکس (از محل کمک خیرین، خرید خود مردم و بنیاد مسکن) برپا شده و حدود دو هزار خانوار نیز متقاضی دریافت وجه نقد هستند و ثبت نام کردند.

به گفته این مسئول، بر اساس نیاز خانوارهایی که کانکس به آنها تعلق می‌گیرد، حدود 1500 کانکس دیگر برای شهر سرپل ذهاب نیاز است.

فرماندار سرپل‌ذهاب معتقد است، در مجموع با اسکان موقتی که در شهر و روستاها باقی مانده پیش بینی می‌شود اسکان موقت مناطق زلزله زده سرپل ذهاب تا آخر دی ماه به پایان برسد.

وی از آواربرداری دو هزار واحد مسکونی شهری و 4400 واحد مسکونی روستایی نیز در این شهرستان خبر داد.

سنجابی با بیان اینکه کاربازسازی در مناطق روستایی برای حدود 400 واحد مسکونی شروع شده، خاطرنشان کرد: در حوزه شهری نیز بازسازی در مسیر صدور پروانه و... است و مشکلاتی هم در این بین با نظام مهندسی ساختمان استان وجود دارد که امیدواریم به زودی مرتفع شود.

فرماندار سرپل ذهاب درباره پس لرزه 5.1 اخیر(شنبه شب) نیز عنوان کرد: این پس لرزه دو ساختمان که از قبل آسیب دیده و تخریبی بودند را آوار کرد، اما در سایر بخش‌ها هیچ خسارتی نداشتیم.

به گفته سنجابی، این پس لرزه بزرگ هیچ مشکلی برای زیرساخت‌های آب، برق و گاز ایجاد نکرد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار