معاون امور اب و خاک وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: بیش از شش هزار و 200 میلیارد ریال هزینه رای اجرای سامانه گرمسیری در استان ایلام پیش بینی شده است.
کد خبر: ۵۴۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 04 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛علی مراد اکبری روز چهارشنبه در بازدید از روند اجرای سامانه گرمسیری در محدوده شهرستان دهلران گفت: اجرای این پروژه انتقال اب در استان ایلام هم ئاکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی ذارد و با 2 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار بر اساس برنامه و زمانبندی در حال اجراست.

وی با ذکر اینکه30 هزار هکتار اراضی استان ایلام تحت پوشش سامانه گرمسیری قرار می گیرد افزود: 15 هزار هکتار از این میزان زمین در محدوده دهلران واقع هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور اب و خاک بیشتر اراضی آبخور سامانه گرمسیری را دیم و در راستای توسعه دانست و ابراز امیدواری کرد: با انتقال آب توسط وزارت نیرو این پروژه در شهریور سال آینده تحویل مردم شود.

اکبری گفت: این پروژه باعث تحول در کشاورزی منطقه وافزایش تولید و اشتغال می شود.انتظار می رود اجرای سامانه گرمسیری اقتصاد ، تولید زراعی و معیشت اهالی مهران و دهلران را متحول کند.

طرح کلان سامانه گرمسیری مبنی بر انتقال اب از استان های همجوار به مناطق مرزی استان های ایلام وکرمانشاه است که سهم ایلام از تخصیص آب آن 400 میلیون متر مکعب اعلام شده است.

شهرستان گرمسیری دهلران واقع در 200کیلومتری ایلام با یکصد هزار هکتار اراضی قابل کشت و بیش از 9هزار بهره بردار سالانه نیمی از محصولات کشاورزی این استان را تولید می کند.

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار