نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نهایی شدن توافقات اولیه برای بازگشایی مرز "پرویزخان"، گفت: منتظر اعلام زمان نهایی بازگشایی این مرز هستیم.
کد خبر: ۵۴۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 18 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،فرهاد تجری ، در خصوص آخرین وضعیت بازگشایی مرز پرویز خان اظهار کرد: رایزنی‌های خوبی برای بازگشایی دو مرز "پرویزخان" و "تمرچین" انجام شده و توافقات اولیه و مقدمات بازگشایی مرز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه مقاومت‌هایی از سوی دولت مرکزی عراق برای بازگشایی این مرز وجود داشت، تاکید کرد: این مقاومت‌ها نیز با فشار و رایزنی‌هایی که مسئولین کشور ما انجام دادند تا حدودی رفع شد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز زمان دقیق بازگشایی این مرز اعلام نشده، افزود: منتظر حصول نتیجه نهایی و اعلام زمان بازگشایی مرز هستیم، اما اگر به خواست ما باشد دوست داریم پرویزخان همین امروز باز شود.

تجری از پیگیری و رایزنی‌های گسترده برای بازگشایی این مرز طی این مدت خبر داد و عنوان کرد: بخش از کار از اراده مسئولین ما خارج بود و به تصمیم طرف عراقی بستگی داشت.

به گفته این نماینده مجلس، بازگشایی این مرز به کلاف پیچیده امنیتی تبدیل شده بود که با نقش آفرینی خوب طرف ایرانی بخش بزرگی از کار حل شده است.

وی بازگشایی مرز پرویزخان را یک خواست مهم اعلام کرد که حتی در حضور رئیس جمهور و سفر ایشان به مناطق زلزله زده سرپل ذهاب نیز به عنوان یک مطالبه جدی مطرح شد.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار