مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به افزایش سه برابری مصرف برق در مناطق زلزله زده استان، گفت: در صورتی که مردم صرفه‌جویی نکنند در این مناطق با خاموشی مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۵۴۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ 18 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علیمراد مرادی‌مجد ، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل اینکه وقوع زلزله با فصل سرما همزمان شد، مصرف برق به دلیل  استفاده از وسایل گرمایشی در مناطق زلزله زده بسیار بالا رفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون دسترسی به برق برای تمامی مردم فراهم شده، اکثر افراد به سمت استفاده از هیتر برقی برای گرم کردن چادر و حتی پخت و پز رفته‌اند و حتی مواردی داریم که در یک چادر دو تا سه هیتر برقی به صورت همزمان روشن است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق عنوان کرد: استفاده از هیتر برقی در شرایطی صورت می‌گیرد که چراغ والور و نفت نیز به اندازه کافی برای مردم تامین شده، اما آنها استفاده از هیتر برقی که راحت‌تر است را ترجیح می‌دهند.

به گفته این مسئول، تامین برقی که برای چادرها انجام شده برای شرایط اضطراری است و به هیچ عنوان ظرفیت این میزان مصرف را ندارد.

مجد خاطرنشان کرد: در شرایط عادی مصرف برق در سرپل ذهاب در شب  20 مگاوات بود که این میزان اکنون به حدود 46 مگاوات رسیده است. مصرف برق در ثلاث باباجانی نیز از چهار تا پنج مگاوات به حدود 14 مگاوات افزایش یافته است.

وی از افزایش 40 تا 50 درصدی مصرف برق در قصرشیرین، گیلانغرب و دالاهو هم خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه معتقد است، با ادامه این روند بار خارج از ظرفیت به شبکه‌ها تحمیل می‌شود و در این صورت به احداث خط جدید نیاز داریم که زمان‌بر است.

مجد تاکید کرد: این افزایش مصرف می‌تواند باعث قطع برق و خاموشی در مناطق زلزله زده شود و اکنون هم اگر قطعی‌های موردی داریم ناشی از همین افزایش مصرف است.

وی آتش سوزی را از دیگر پیامدهای اضافه مصرف برق دانست و یادآوری کرد: گاهی کابل‌ها تحمل این میزان مصرف را ندارند و ممکن است دچار سوختگی شوند و چون چادرها به صورت تجمعی برپا شده‌ آتش سوزی ناشی از برق در یک چادر می‌تواند به چادرهای دیگر نیز منتقل شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه تعداد چادرهایی که تاکنون برای آنها برق تامین شده را 30 هزار مورد اعلام کرد که از این تعداد 20 هزار مورد در سرپل ذهاب و مابقی در سایر نقاط است.

به گفته این مسئول، برای حدود دو هزار کانکس نیز تامین برق صورت گرفته است.

مجد افزود: متاسفانه گاهی برخی افراد در کنار کانکسی که دارند اجازه جمع آوری چادرها را هم نمی‌دهند که این امر نیز خود باعث افزایش مصرف برق می‌شود.

وی در پایان از مردم خواست برای اینکه مشکلی برای خود آنها و خطوط و شبکه‌های شرکت برق پیش نیاید، در مصرف برق صرفه جویی کنند. 



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار