مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه از نصف شدن اعتبار پروژه قطار شهری کرمانشاه در لایحه بودجه سال آینده نسبت به اعتبار مصوب امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۴۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 18 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سعید سلیم ساسانی، با بیان اینکه لایحه بودجه سال آینده انقباضی است، گفت: متاسفانه اعتبار پروژه قطار شهری در لایحه بودجه سال آینده نصف شده و از رقم 55 میلیارد تومان امسال به 28 میلیارد تومان برای سال آینده رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: این کاهش اعتبار برای سایر پروژه های قطار شهری در سایر کلانشهرها نیز رخ داده است.

وی تصریح کرد: پروژه قطار شهری برای اینکه بتواند مطابق برنامه پیش رفته و فاز اول آن ظرف سه سال آینده به پایان برسد، به سالانه 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: قطعا با این میزان نیاز، با چشم داشتن به اعتبارات دولتی سالانه نمی‌توان امید به بهره برداری پروژه داشت. 

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از اعتبار مصوب امسال پروژه نیز تاکنون حدود 50 درصد آن (27 میلیارد تومان) تخصیص شده است.

ساسانی با اشاره به اهمیت پروژه قطار شهری تاکید کرد: باید مسئولین و نمایندگان استان همه پیگیری داسته باشند تا بتوانیم از راه های دیگر برای این پروژه جذب اعتبار کنیم.

وی افزود: در وهله اول تقاضای ما از نمایندگان استان این است که با تمام توان برای افزایش اعتبار  سال آینده این پروژه در کمیسیون تلفیق تلاش کنند.

ساسانی تصریح کرد: از طرف دیگر ما باید به سمت استفاده از منابع مالی دیگر از جمله صندوق توسعه ملی برویم و سهم خود را از اعتبار 1225 میلیارد تومانی این صندوق که برای پروژه های حمل و نقل ریلی درون شهری و برون شهری کشور در نظر گرفته شده دریافت کنیم. 

وی افزود: همچنین استفاده از فاینانس و فروش اوراق مشارکت نیز راه‌های دیگری است که باید پیگیری کرده و از این طریق برای پروژه قطار شهری کرمانشاه کسب اعتبار کنیم. 

وی یادآور شد: اعتبارات دولتی تنها تامین کننده نیمی از اعتبارات پروژه است و مابقی آن را باید شهرداری کرمانشاه تامین کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار