رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه و دبیر اجرایی پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین زاگرس گفت:۸ اثر صحنه ای و ۱۰ اثر خیابانی در پنجمین جشنواره معلولین زاگرس اجراء می شود .
کد خبر: ۵۳۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 18 December 2017
به گزارش خبرنگار تابناک،رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه و دبیر اجرایی پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین زاگرس ،ضمن تشریح برنامه های این جشنواره گفت: از بین ۱۲۸ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، تعداد  ۸ نمایش صحنه ای و ۱۰نمایش خیابانی از ۵ استان کرمانشاه، لرستان، همدان، ایلام و کردستان توسط هیئت بازبینی انتخاب شده است.

محمدرضا درند افزود: دبیرخانه پنجمین جشنواره تئاتر معلولین زاگرس از تیرماه سالجاری کار خود را جهت بررسی و بازبینی آثار آغاز کرده و در نهایت ۱۸ نمایش در بخش رقابتی جشنواره انتخاب و یک گروه نیز از کردستان عراق به عنوان میهمان در کنار آثار رقابتی از یکم تا چهارم دی ماه سالجاری نمایشهای خود را در شهر کرمانشاه اجراء می کنند.

درند با بیان اینکه تئاتر هنری زنده است خاطرنشان کرد: با اجرای تئاتر می توان استعداد عزیزان معلول را شکوفاتر کرد.

وی تصریح کرد: در جشنواره فوق الذکر داوران کشوری و هنرمندان برجسته ای از کشور ترکیه آثار را داوری خواهند کرد.

درند گفت: از ۳۰ آذرماه پذیرش مهمانان جشنواره انجام و روز جمعه یکم دیماه فعالیت جشنواره در تئاتر شهر واقع در میدان آزادگان آغاز می گردد.

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره تئاتر معلولین زاگرس با تقدیر از تلاشهای دکتر امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، خانم دکتر اختیاری معاون امور توانبخشی و سایر مدیران و کارکنان این اداره کل جهت اجرای هرچه باشکوهتر جشنواره افزود: برای اولین بار در کشور توسط دکتر قادری امور اجرایی جشنواره به انجمن هنرهای نمایشی استان سپرده شده که با نگاه تخصصی و فنی تری برگزار شود که این اعتماد به هنرمندان باعث شده که عملکرد ایشان به عنوان الگویی به سراسر کشور تسری یافته و مدیران بهزیستی در سایر استانها نیز این 
جشنواره را با همکاری انجمن هنرهای نمایشی برگزار کنند.

درند گفت: با توجه به اینکه تعدادی از آثار نمایشی جشنواره در حوزه کودک و نوجوان می باشد با همکاری اداره کل بهزیستی استان مقرر شده کودکان زیادی به عنوان میهمان از شهرستانهای زلزله زده استان به کرمانشاه اعزام شده و در کنار سایر مردم، آثار اجرایی را از نزدیک تماشا نمایند.

وی افزود: همچنین علاوه بر تئاتر شهر کرمانشاه که محل اصلی اجرای نمایشهای جشنواره می باشد در نظر داریم آثار در تعدادی از نقاط پرتردد کرمانشاه نیز به صورت خیابانی اجراء شود.

 وی با اشاره به اینکه پنجمین جشنواره تئاتر معلولین زاگرس سه شعار دارد افزود: این شعارها شامل  "ارتقای سطح آگاهی عمومی وتغییر نگرش منفی نسبت به افراد معلول"، "درونی سازی الگوهای رفتاری، اخلاقی-رشد دیدگاه، همدلی و ارزش های مثبت فرهنگی" و  " تشویق به آفرینش هنری و افزایش همکاری میان هنرمندان تئاتر و معلولین علاقه مند به هنر نمایش" می باشد.

درند با بیان اینکه  ۳۸نفر از هنرمندان  تئاتر کرمانشاه در قالب کمیته هایی اعضای ستاد اجرایی جشنواره را تشکیل می دهند اضافه کرد: در این جشنواره آقای بیژن صادقی مشاور رسانه ای جشنواره، آقای رحمان هوشیاری مسئول دبیرخانه و بولتن جشنواره، آقای کورش مهرابی مسئول کمیته اطلاع رسانی جشنواره، آقای رامین رستمی گرافیست و طراح پوستر جشنواره، آقای سیروس زارعی مسئول مستندسازی جشنواره، آقای حسین نادری مسئول نور، صدا و فنی جشنواره، آقای سعید ذبیحی مسئول اسکان مهمانان جشنواره هستند.

گفتنی است علاوه بر انتخاب برگزیدگان هر بخش، نمایشهای برتر به جشنواره های بین المللی راه خواهند یافت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار