استاندار کرمانشاه از تخریب صد درصدی ۱۹ هزار واحد مسکونی و تجاری در جریان زلزله اخیر در غرب استان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 18 December 2017
به گزارش خبرنگار تابناک، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه،در نشست شورای هماهنگی  مدیریت بحران استان که در فرمانداری سرپل ذهاب برگزار شد، گفت: حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی در جریان زلزله اخیر دچار خسارت شده که نیازمند تعمیر و بازسازی است.

وی با اشاره به روند امداد و نجات و همچنین اسکان زلزله زدگان، افزو: طبق بررسی‌های صورت گرفته، حدود ۱۹ هزار کیلومتر مربع از مساحت استان، تحت تاثیر زلزله قرار گرفته است.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: زلزله هفت و سه دهم ریشتری به یک هزار و ۹۳۰ روستا در هشت شهرستان استان کرمانشاه خسارت زد و تاکنون نیز یک هزار و ۵۶۰ روستا ارزیابی خسارت شده است.

بازوند گفت: در جلسه‌ای که با مدیران بانک‌های عامل برای استمهال وام‌ها داشتیم، قرار است چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان وام به مدت ۲ سال استمهال شود که این رقم به جز شهر کرمانشاه است و دولت به ازای سود این تسهیلات، یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان باید به بانک‌ها بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: برای خدمت رسانی به زلزله زدگان، تاکنون حدود ۲ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به بانک‌ها ابلاغ شده که در حال انجام است.

استاندار کرمانشاه با بیان این که به برخی ساکنان مناطق روستایی هنوز کمک بلاعوض مرحله نخست پرداخت نشده است، بر لزوم رفع این مشکل و تسهیل در این امر تاکید کرد.

بازوند گفت: روستاییانی که در موقع زلزله در شهر‌های زلزله زده مستاجر بوده اند و هم اکنون تمایل به بازگشت به روستا دارند، دولت هزینه اسکان موقت و دائم آن‌ها را تقبل می‌کند.

وی یادآور شد:حدود ۲۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام جدید باید در شهر سرپل ذهاب نصب و راه اندازی شود و مشکلی برای تخصیص منابع در این زمینه نداریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار