امام جمعه اسلام‌آباد غرب گفت: حداقل کاری که دولتمردان برای مردم مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه می‌تواند انجام دهد تنفس ۲ ساله وام‌های مردم مناطق زلزله‌زده است.
کد خبر: ۵۳۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ 17 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام محمد طاها مهری با اشاره به اینکه در سفر مقام معظم رهبری به مناطق زلزله‌زده استان مصوبات خوبی انجام شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند باید بتوان این تهدید را تبدیل به فرصت کرد و کرمانشاه را باید بهتر از گذشته ساخت.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب با بیان اینکه با دستورات مدبرانه مقام معظم رهبری یک ردیف بودجه خاص برای این مناطق در نظر گرفته شود بیان کرد:  اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ردیف بودجه ویژه‌ای برای مناطق زلزله‌زده پیشنهاد دادند.

مهری با اشاره به اینکه در شرایط کنونی یک سری امتیازات ویژه برای مناطق زلزله‌زده در نظرگرفته شده است عنوان کرد: از جمله این امکانات تنفس 2 ساله وام‌های بانکی برای تمامی مردم مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه بعد از جنگ تحمیلی با وجود سیاستهای غلط دولتها که به امنیت سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی اهمیت نمی‌دادند بیان کرد: در دوران 8 سال مردم این استان بدترین شرایط ناگوار بمباران و آوارگی را تحمل کردند اما برخی از استان‌ها حتی یک گلوله در آنها شلیک نشد نمایندگان آن استانها در حال بودجه گرفتن برای شهرها بودند این شهرها پیشرفت کردند و مشکلات آنها کمتر و کمتر شد.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب با اشاره به اینکه استان کرمانشاه بعد از 8 سال جنگ تحمیلی تازه مشغول بازسازی شهرها شد گفت: اکنون می‌بینیم این استان در شاخص‌های منفی کشور به اذعان مسئولان مربوطه کشوری مانند بیکاری، خودکشی، طلاق و مواد مخدر استان کرمانشاه یا رتبه اول یا استانهای برتر است.

وی با بیان اینکه زلزله اخیر مشکلات دیگری از جهت عمران و آبادانی برای مردم فراهم کرد بیان کرد: این می‌طلبد دولتمردان، نمایندگان مجلس و مقامات کشوری  که دلشان برای مردم می‌سوزد همه با هم در سطح استان تلاش کنند مشکلات رفع شود.

مهری با بیان اینکه به طور قطع بودجه‌های سنواتی و سالیانه و بودجه‌هایی که مربوط بودجه استانها است کفاف رفع مشکلات مردم زلزله‌زده را نخواهد داد بیان کرد: اگر دولت و‌ نمایندگان مجلس به دنبال این هستند همانطور که مقام معظم رهبری در سفرشان تأکید فرمودند که باید خدمت‌رسانی ها یک تسکینی باشد برای آلام مردم اینها باید بدانند از ردیف‌های خاص و بودجه ملی به این مناطق اختصاص دهند تا بتواند مشکلی از مشکلات پیام را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه تنها 2 ساله وام های مردم مناطق زلزله‌زده حداقل کاری است که دولتمردان در شرایط فعلی می‌تواند برای تسکین درد مردم انجام دهد بیان کرد: خیلی از مردم در جریان این زلزله عزیزان، کار و منازل مسکونی خود را از دست دادند.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب افزود: مدیریت ارشد استان، مجمع نمایندگان استان در استان و دولت در کلان یک ردیف خاص بودجه برای استان و شهرهای آسیب‌دیده قرار دهند تا کمی از مشکلات روحی مردم کاهش یابد.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار