مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از برگزاری پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان زاگرس با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های ایلام، کردستان، همدان و لرستان به میزبانی کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۵۳۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ 17 December 2017
به گزارش  خبرنگار  تابناک، امید قادری در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات بهزیستی برگزار شد، افزود:این جشنواره اول لغایت چهارم دی‌ماه با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های ایلام، کردستان، همدان و لرستان به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد:تاکنون 128 اثربه دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد 63 اثر بازبینی شده که 10 اثر آن خیابانی است.

قادری ابراز داشت:اختتامیه این جشنواره با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار می‌شود، و گروه خارجی از کشور عراق در تئاتر صحنه‌ای حضور دارند.

وی بیان کرد:تا  کنون118 معلول زلزله اخیر شناسایی شده است‌، که از این تعداد 18 نفر قطع‌ نخاع شده که 2 نفر از آن‌ها بر اثر شدت جراحت جان خود را از دست داده و از 16 نفر باقی‌مانده سه زن قطع‌ نخاعی، در آسایشگاه سالمندان بهزیستی کرمانشاه نگهداری می‌شوند.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: از زمان وقوع زلزله تا کنون از 111 مورد افراد بی‌سرپرست  حمایت کرده و34 زن در پی زلزله اخیر همسر خود را از دست داده و 13 کودک نیز هر2 والد خود را از دست داده‌اند.

قادری اظهار داشت:گروهی از روانشناسان بومی به منطقه زلزله‌زده  اعزام شده اند ومردم باید در مورد احساسات خود با مشاوران و روانشناسانی که به منطقه اعزام شده‌اند صحبت کنند، یقینا دنیا به همان چیزی که در گذشته بوده باز نمی‌گردد، اما غم و اضطراب نیز باقی نخواهد ماند.

به گفته این مسؤول، یک‌هزار و 175 واحد مسکونی مدجویان تخریب شده است.

وی گفت:تمامی مهد‌کودک‌های مناطق زلزله‌زده تخریب شده و31 مهد‌کودک در مناطق زلزله‌زده در کانکس با شهریه رایگان و یک وعده غذای گرم راه‌اندازی شده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار