یک استاد دانشگاه بر ضرورت استفاده از فرصت پیش‌آمده برای توسعه صنعتی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تاکید کرد.
کد خبر: ۵۳۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ 17 December 2017
به گزارش  تابناک به نقل ازایسنا ، دکتر سهراب دل‌انگیزان در اولین نشست علمی "زلزله، مدیریت بحران، دورنمای آینده" که امروز(26 آذر) با حضور برخی از مسئولین اجرایی و 
اساتید دانشگاهی استان در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، با تاکید بر اینکه فرصت توسعه صنعتی مناطق زلزله‌زده فراهم شده، اظهار کرد: باید از شرایط کنونی برای تاسیس واحدهای کوچک‌تر کارخانه‌های بزرگ کشور با توجه به فرصت‌های صادراتی موجود در مناطق زلزله‌زده به دلیل همجواری با کشور عراق استفاده کرد.

دل‌انگیزان اضافه کرد: این اقدام از یک سو برای صاحبان کارخانه های بزرگ سودمند بوده و می تواند در جذب بازارهای صادراتی هدف برای آنها تاثیر مثبت داشته باشد و از دیگر سو نیز برای مردم مناطق زلزله زده فرصت اشتغال را فراهم خواهد کرد.

دانشیار گروه اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات اقتصادی زلزله زدگان باید روی تاریخچه کسب و کار و اقتصاد منطقه تمرکز کرد، گفت: در این صورت می توان الگوهای کسب و کار موفق را استخراج کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه  با تاکید بر اینکه باید نقشه بازآفرینی کسب و کار پس از زلزله برای مناطق زلزله زده استان تدوین شود، اظهار کرد: چنین نقشه ای خواهد توانست فرصت اشتغال را برای مردم مناطق زلزله زده که شغل خود را از دست داده‌اند فراهم کند، زیرا مدل کسب و کار منطقه اغلب پس از زلزله تغییر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: باید برای توسعه کسب و کارهای متناسب با شرایط اقتصادی منطقه با تکیه بر ظرفیت‌های مناطق زلزله زده اقدام شود تا شاهد مهاجرت مردمان این مناطق نباشیم.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار