عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: دولت چرا به جای حذف یارانه مردم از هزینه‌های جاری خود کم نمی‌کند.
کد خبر: ۵۳۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 17 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حشمت الله فلاحت پیشه ، با اشاره به لایحه بودجه سال 97 گفت: در لایحه بودجه بحث حذف یارانه 30 میلیون نفر عنوان شده که این ظلمی بزرگ به مردم است.

وی افزود: متاسفانه هرساله در همه دولت‌ها زمان تنظیم لایحه بودجه به جای ایجاد امید در جامعه و اینکه در این بودجه مشکلاتشان کمتر می شود، صحبت از حذف یارانه و طرح مسائلی می شود که موجب ایجاد استرس و ناامنی ذهنی مردم می‌گردد.

وی گفت: یارانه ها از محل افزایش قیمت حامل های انرژی تامین می شود و در حال حاضر دولت از این محل 80 تا 85 هزار میلیارد تومان درآمد دارد که تنها یک سوم آن  یعنی حدود 36 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه نقدی به مردم پرداخت می شود.

فلاحت پیشه تصریح کرد: صحبت من این است که دو سوم مابقی چه می شود که همیشه دولت برای کاهش هزینه ها سراغ حذف یارانه مردم می‌رود.

این نماینده مجلس افزود: در حال حاضر با توجه به پیش بینی افزایش قیمت حامل‌های انرژی در لایحه بودجه سال 1397، میزان درآمد دولت از محل افزایش قیمت حامل های انرژی به بیش از 100 هزار میلیارد تومان می‌رسد، اما از سوی دیگر دولت به دنبال کاهش یارانه بگیران است.دولت با "سفره مردم" شوخی نکند

فلاحت پیشه تصریح کرد: همه دولت‌ها همواره با شعارها و وعده های کلی سعی در کوچک کردن سفره مردم دارند، اما تنها سفره مردم کوچک می‌شود و آن شعارها محقق نمی شود.

وی تاکید کرد: شعارها و وعده‌های کلی، "سیاه چاله‌های بودجه‌ای" هستند که هر چه برای تحققشان در آنها پول ریخته شود بلعیده شده و پُر نمی‌شوند و فقط این میان سفره مردم کوچکتر می‌شود.

فلاحت پیشه تصریح کرد: متاسفانه همه دولت‌ها بجای اینکه در لایحه بودجه از ولخرجی و هزینه های جاری خود کم کنند، همواره دست روی قطع یارانه مردم و کاهش بودجه های عمرانی می گذارند.

وی افزود: سوال من به عنوان نماینده مجلس این است که آن دو سوم درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی که رقم قابل توجهی است کجا می‌رود.

این نماینده  مجلس تاکید کرد: به عنوان عضو  کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت به کوچکتر شدن سفره مردم هشدار می دهم و می‌گویم نباید با سفره مردم شوخی کرد و به بهانه تحقق چند وعده کلی سفره مردم را کوچک کرد.

فلاحت پیشه تاکید کرد: مجلس نباید زیر بار ظلم قطع یارانه 30 میلیون نفر برود و باید از دولت بخواهد هزینه های جاری خود را کاهش دهد.


وی افزود: دولت ابتدا سعی داشت این ظلم را به بهانه کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه انجام دهد و درگام اول از یارانه مردم کاسته و بعد آن را قطع کند، اما ما اجازه نمی دهیم به اسم کمک به زلزله زدگان  استان کرمانشاه یارانه مردم قطع شود.

فلاحت پیشه با تاکید مجدد بر کاهش هزینه های جاری دولت گفت: دولت به جای بودجه عمرانی کشور باید از هزینه‌های جاری خود کم کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: کمیسیون تلفیق باید در این زمینه شفاف سازی کند که این سیاه چاله‌های سیری ناپذیر در هزینه های جاری چطور عمده اعتبارات کشور را می‌بلعد.

 

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار