معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از یتیم شدن 91 کودک در زلزله استان خبر داد و اظهار کرد: 13 مورد از این کودکان هر دو والدین خود را از دست داده و بی سرپرست کامل شدند.
کد خبر: ۵۳۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 17 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مرتضی کوهی ،، با اشاره به زلزله اخیر استان، گفت: متاسفانه در این زلزله بسیاری کودکان پدر یا مادر و یا هر دو والدین خود را از دست دادند.

وی افزود: 91 کودک در زلزله استان یتیم شدند که از تعداد 31 مورد مادرشان فوت کرده، 47 مورد پدرشان جان باخته و 13 مورد نیز هر دو والدین خود را از دست دادند.

کوهی با بیان اینکه این کودکان تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار می‌گیرند، گفت: به دلیل بافت فرهنگی منطقه خوشبختانه هیچ کودکی به بهزیستی تحویل نشد و همه این کودکان تحت حمایت خانواده و اقوام خود بوده و درون خانواده زندگی می‌کنند 

کوهی تصریح کرد: در همین راستا بهزیستی تنها خدمات حمایتی به این کودکان ارائه می‌کند و برای خانواده ای که پدر فوت کرده و خانواده توسط مادر اداره می‌شود، در دفتر زنان بهزیستی تشکیل پرونده شده و مستمری داده می‌شود.

وی افزود: در خانواده ای هم که مادر فوت کرده و پدر ظرفیت کافی برای رسیدگی به کودک را ندارد و نیاز به حمایت دارد، وسایل مورد نیاز زندگی در اختیار خانواده قرار داده می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: 13 کودکی هم که به طور کامل بی سرپرست شدند تحت حمایت و پوشش بهزیستی هستند و مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: خانواده کودکان یتیم به خیرین معرفی می شود تا کار بازسازی منازل آنها به کمک خیرین انجام شود.
 
کوهی خاطرنشان کرد: در بررسی صورت گرفته در مناطق زلزله زده 20 کودک بدسرپرست نیز شناسایی شدند که سرپرست خانواده به دلیل کهولت سن، اعتیاد و یا فقر توان نگهداری و رسیدگی به کودک را ندارد که این 20 کودک نیز تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفتند.

وی افزود: در این بین یک مورد کودک مبتلا به "هیدروسفال" که یک اختلال ژنتیکی است در بیمارستانی در کرمانشاه پیدا شده که توسط خانواده اش رها شده بود و این کودک هم اکنون در مرکز توانبخشی بهزیستی تحت مراقبت است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار