کیوان کاشفی در گفتگو با تابناک:
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت:از ۸۱ مدرسه تخریب شده ۵۱ مدرسه را اتاق کرمانشاه خواهد ساخت.
کد خبر: ۵۳۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 17 December 2017
کیوان کاشفی  در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:درپی وقوع زلزله 21 آبان ماه در کرمانشاه،اتاق  استان در نخستین روز وقوع زلزله با اجاره یک سوله بزرگ و استقرار تیمی از فعالان علاقه‌مند به کمک به زلزله‌زدگان و همکاران اتاق کار بسته‌بندی کمک‌های همکاران اتاق‌های سراسر کشور و ارسال به مناطق را به‌عهده گرفت وتا کنون بیش از ۱۱۳ هزار بطری آب آشامیدنی، ۹۸۳ کارتن انواع کیک بسته‌بندی شده، بیش از ۵۱۰۰ تخته پتو، بیش از ۱۱۵ هزار قوطی انواع کنسرو، بیش از ۴۵۰ دست وسایل خواب شامل تشک، رختخواب و لحاف، بیش از ۸۵۰۰ کیلو خرما، ۷۰ کیلو قند شکسته و بیش از ۱۵۵۰ تحته چادر هلال احمر از سوی اتاق‌های بازرگانی به مناطق زلزله‌زده ارسال و توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد:بیش از ۱۰۳ سرم دارویی، ۶۵۴ کارتن انواع لوزام بهداشتی شامل پوشک و نوار بهداشتی، حدود ۲۲۰ قوطی شیرخشک، بیش از ۵۷۰ کارتن انواع نان، ۲۸۸ جین لباس گرم شامل مانتو، تیشرت، شال گردن، ژاکت و ... و ۲۲۲۰ دست لباس گرم دیگر در میان زلزله‌زدگان توزیع شده است.

 کاشفی تصریح کرد:۵۱۴ کارتن شیر و لبنیات در قالب ۱۳۰۰۰ عدد، ۸ گونی متکا و بالش، بیش از ۵۳۰ تختخ زیر‌انداز، ۲ تن موکت رول، ۲۵۰ عدد کتری و مقادیر قابل توجهی تخم مرغ از دیگر اقلام توزیع توزیع شده اتاق بازرگانی کرمانشاه به‌نمایندگی از اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور بوده است.

در خصوص ارسال اقلام گرمایشی با توجه سرمای مناطق زلزله‌زده نیز توزیع بیش از ۸ تن نایلون رول، ۴۴۴ عدد بخاری نفتی و برقی، ۱۱۰ عدد پیک‌نیک، ۱۸ مخزن آب و بیش از ۱۱۰۰ کارتن انواع مواد شوینده از دیگر اقلام ارسالی اتاق‌های بازرگانی به مناطق زلزله‌زده بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه تصریح کرد: براساس توافق‌نامه امضا شده میان اتاق بازرگانی ایران با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس ایران، اتاق کرمانشاه ۱۳۱ کلاس درس در قالب ۵۱ مدرسه را در مناطق روستایی خواهند ساخت.

وی  عنوان کرد:۸۰ مدرسه از مجموع ۸۵۰ مدرسه در این مناطق  تخر یب شده و۵۳ مدرسه صدردصد تخریب شده‌اند و اتاق کرمانشاه به نمایندگی از اتاق‌های سراسرکشور متعهد شده است تا پیش از سال تحصیلی جدید مدارس مورد نیاز دانش‌آموزان را در قالب سازه‌های سبک و مقاوم در برابر هر گونه زلزله و دیگر مسائل زیست‌محیطی تحویل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس ایران بدهد.

کاشفی اظهار داشت:این مدارس شامل ۳۳ کلاس درس در مدارس روستا‌های سرپل ذهاب؛ ۴ کلاس درس در روستا‌های قصر شیرین، ۱۳ کلاس درس در روستا‌های شهرستان کرند؛ ۸ کلاس درس در روستا‌های گهواره، ۴ کلاس درس در روستا‌های شهرستان گیلان‌غرب و ۴ کلاس درس در روستا‌های ثلاث باباجانی می‌شوند.

به گفته وی، ساخت ۶ کلاس درس در مناطق روستایی شیان؛ ۲۳ کلاس درس در مناطق روستایی جوانرود، ۸ کلاس درس در روستا‌های روانسر، ۴ کلاس درس در روستا‌های حمیل، ۱۱ کلاس درس در روستا‌های اسلام‌آباد غرب، ۸ کلاس درس در روستا‌های گوار؛ ۳ کلاس درس در روستا‌های پاوه و ۲ کلاس درس در روستا‌های باینگان از سوی اتاق‌های بازرگانی ایران ساخته خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه ابراز داشت: تمام تلاش اتاق کرمانشاه در بازدید از مناطق زلزلهَ‌زده و نشست‌هایی که با نمایندگان سازمان نوسازی و تجهیز مدارس ایران داشتند این بوده است تا همه روستا‌های بیشتر مناطق محروم در استام کرمانشاه در مناطق زلزله زده را در الویت بحث نوسازی و بازسازی قرار دهند و برای ساخت این کلاس‌ها اعلام آمادگی کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار