فرماندار قصرشیرین گفت: بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) این شهرستان در جریان زلزله 7 و سه دهم ریشتری غرب کرمانشاه به طور جدی آسیب دید و نیازمند تعمیر است.
کد خبر: ۵۳۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 14 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازایرنا، فرامرز اکبری روز پنجشنبه در جلسه کارگروه شورای بهداشت و درمان قصرشیرین با اشاره به خسارت های این شهرستان در جریان زلزله اخیر افزود: بیمارستان ابولفضل العباس (ع) قصرشیرین به عنوان تنها مرکز درمانی این شهرستان، روزانه 600 مراجعه کننده دارد بر همین اساس نیاز است با شتاب بیشتری تجهیز و تعمیر آن در دستور کار قرار گیرد.

وی از عملکرد کادر بهداشت و درمان در نخستین شب زلزله 7 و سه دهم ریشتری برای درمان و مداوای مصدومان و همچنین انتقال اجساد قدردانی کرد.

فرماندار قصرشیرین، در ادامه خواستار حضور تیم های روان گردان و روانپزشک در مدارس، پیش دبستانی ها و مهدکودک ها به منظور کمک به آسیب دیدگان روحی حادثه زلزله برای 
بازگشت آرامش شد.

اکبری، در ادامه با انتقاد از حضور عشایر و احشام آن ها در محدوده شهر، بر لزوم خروج عشایر تا شعاع پنج کیلومتری شهر و اتلاف سگ های ولگرد به طور جدی تاکید کرد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز در سخنانی از آسیب دیدگی 10 واحد ساختمان پزشکان در جریان زلزله اخیر خبر داد و خواستار انتقال کانکس و تعمیر این ساختمان ها به 

منظور حضور پزشکان شد.

علی کریمی بیان کرد: با توجه به ایمنی بیمار، نیاز است اتاق های بیمارستان تعمیر و تجهیز تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون مصدومان حادثه زلزله اخیر تحت درمان و کنترل پزشکی هستند و خدمات درمانی مورد نیاز به آن ها ارائه می شود.

وی ادامه داد: هیچ موردی از ابتلای افراد به بیماری سرخچه و سرخک و سایر بیماری های واگیردار در قصرشیرین مشاهده نشده و از موارد مشکوک به بیماری آنفلوآنزا نیز یک مورد مثبت بود که اکنون تحت کنترل و مداواست و مشکلی در این خصوص نداریم.

وی با بیان اینکه از ابتدای زلزله تاکنون از آب آشامیدنی قصرشیرین، 142 مورد نمونه برداری بهداشتی صورت گرفت و با توجه به آزمایش های صورت گرفته، آب این شهرستان سالم و بهداشتی و قابل آشامیدن است.

وی از حضور 50 تیم روان درمان و پزشکان بیمارستان فارابی در مناطق زلزله خبر داد و گفت: یک روانپزشک و گروهی از پزشکان روان درمان نیز در قصرشیرین حضور خواهند یافت تا کار درمان روحی بر روی افراد بزهکار را انجام دهند.

وی گفت: به همت خیران، 20 تخت بیمارستانی هم اکنون به بیمارستان قصرشیرین اضافه شده و تلاش می شود با استفاده از ظرفیت خیران، نسبت به تجهیز بیمارستان قصرشیرین نیز استفاده شود ضمن این که تعمیر و مرمت بیمارستان نیز از طریق دانشگاه علوم پزشکی نیز در دست پیگیری است.

قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق و 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار