مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مرز خسروی در استان کرمانشاه به سامانه صدور الکترونیکی گواهی بهداشتی صادرات محموله های کشاورزی مجهز شده است.
کد خبر: ۵۳۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 13 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،فرهاد شریفی، گفت: با پیگیری های انجام شده، آموزش  کارشناسان قرنطینه و پیله وران از آذرماه امسال صدور گواهی محموله های کشاورزی، همچنین تجهیز مرکز به تجهیزات و اینترنت پر سرعت امکان صدور گواهی محموله های کشاورزی از مرز خسروی به کشور عراق فراهم شد.

وی افزود: از این پس تجار و بازرگانان می توانند در صورت دسترسی به اینترنت تقاضای صدور گواهی بهداشت برای محموله های صادراتی خود را به سامانه پایش عوامل خسارت‌زای کشاورزی زیر سامانه صادرات ابراز دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد:  دسترسی به سامانه با ارائه اصل و یا تصویر کارت ملی و بازرگانی که همان کارت پیله وری بوده، امکان پذیر است.

شریفی با اشاره به مزایای راه اندازی سامانه تصریح کرد: خدمت الکترونیکی صدور گواهی بهداشت نباتی مزایایی از جمله دسترسی به سامانه کشوری، یکسان سازی فرم صدور گواهی، سهولت در صدور درخواست توسط تاجران در بازه زمانی متفاوت تا صادرات، کاهش زمان و روند فرایند کار، دسترسی  کشورهای خارجی به استعلام تائید اصالت گواهی، افزایش دقت و مستندسازی، آمارگیری و... دارد.

وی  با بیان اینکه از مهرماه سال گذشته امکان صدور الکترونیکی در قرنطینه مرکزی استان فراهم بوده است، گفت: امکان صدور الکترونیکی گواهی بهداشت نباتی به زودی برای سایر 
مرزهای استان نیز فراهم خواهد شد.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار