مسؤول قرارگاه جهادی مهررسانان گفت: پايگاه خدمات چند منظوره به صورت سيار در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه برپا شده است.
کد خبر: ۵۳۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 05 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،سردارمحمدرضا رفیعی‌جیرفتی ، اظهار داشت: با توجه به حضور موثر مهررسانان در زلزله بم و فعالیت‌های خیرخواهانه انجام شده، تجربیاتی در یاری‌رساندن به زنان و کودکان زلزله‌زده بمی کسب شد.

مسؤول قرارگاه جهادی مهررسانان ادامه داد: انتقال تجربیات را وظیفه خود می‌دانیم و طرحی را آماده و به سپاه حضرت نبی‌اکرم‌(ص) استان و سازمان بهزیستی کشور ارائه کرده که با استقبال مسؤولان ذی‌ربط مواجه شده و همکاری خوبی به عمل آمده است.

وی در توضیح این طرح، اضافه کرد: این طرح با هدف رساندن و انتقال عشق، مهر، امید و حس زندگی به مردم مصیبت‌دیده و به منظور سرعت بخشیدن جریان عادی بازگشت زندگی زلزله‌زدگان اجرایی شده است.   

رفیعی‌جیرفتی تصریح کرد: در این راستا تیم حمایت امداد روحی و روانی از سوی مجموعه جهادی مهررسانان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه آغاز شده است که هم اکنون در روستاهای کوئیک مشغول مهررسانی به زلزله‌زدگان به خصوص زنان و کودکان آواره هستند.

این مسؤول افزود: تیم اعزامی شامل روانشناس کودک، مددکار اجتماعی و آرایشگر زنان و کوکان است که با هدف شروع دوباره زندگی زلزله‌زد‌گان استان کرمانشاه با حمایت سالم و سازنده عشق، مهر و امید به مصیبت‌دیدگان از زلزله اخیر اجرا شده است.

به گفته وی، تفاوتی که مجموعه مهررسانان با سایر موسسات دارد این است که این مجموعه منتظر نمی‌ماند کسی به منظور تقاضایش به مجموعه مراجعه کند، داوطلبان خودجوش مجموعه به سراغ آسیب‌دیده‌گان می‌روند و یک سری امکانات هم همراهمان می‌برند و خدمات را در منطقه‌ای که مستقر هستند ارائه می‌دهند و در این مرحله از طرح، هفت نفر از نیروهای داوطلب در منطقه زلزله‌زده کوئیک ارائه خدمات دارند.

رفیعی‌جیرفتی بیان کرد: پایگاه خدمات چند منظوره به صورت سیار در مناطق زلزله‌زده برپا شده است و خدمات تخصصی روانکاوی‌، روانشناسی، مشاوره‌ای مددکاری‌، آرایشگری زنان ، کودکان و توزیع لباس زیر زنانه به تعداد انبوه تهیه و بین زلزله‌زد‌گان ارائه و اهدا می‌شود.

وی گفت: اعزام تیم‌های متخصص به مناطق زلزله‌زده موجب ایجاد امید و کاهش آلام، رنج و اندوه در افراد  آسیب‌دیده از زلزله اخیر می‌شود و مردم نوعدوست ایران که در این امتحان الهی روسفید از خدمات‌رسانی به همنوعان آسیب‌دیده بودند، کمک‌های انسان‌دوستانه خود را ادامه دهند که قطعا اجر دنیوی و اخروی را در بردارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار