معاون امورعمرانی استانداری کرمانشاه گفت: ریزش کوه و رانش زمین ناشی از زلزله اخیر تعداد سه روستای شهرستان گیلانغرب را با خطر جدی مواجه کرده است.
کد خبر: ۵۳۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 05 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر، مجتبی نیک کردار امروز سه شنبه پس از بازدید از سه روستای در معرض خطر رانش در گیلانغرب گفت: در نتیجه زلزله اخیر تعدادی ازروستاهای گیلانغرب در دهستان دیره از جمله روستاهای انجاورود، چمن گلین و گاومیش چران با خطر رانش زمین مواجه شده اند.

وی افزود: مشاهدات میدانی نشان می دهد، ریزش تخته سنگ‌ها از ارتفاعات و رانش زمین خسارات بسیار زیادی به واحدهای مسکونی این روستاها وارد کرده و در حال حاضر نگرانی از تداوم ریزش کوه وجود دارد.

این مسئول ادامه داد:  باید در کمترین زمان ممکن با کار کارشناسی تدابیر لازم در خصوص امکان جابجایی روستا و یا انجام کار بازسازی در مکان فعلی هر کدام از این روستاها اتخاذ شود.

معاون امورعمرانی استانداری کرمانشاه افزود: در هر شرایط حفظ جان مردم و انتخاب راه حل درست به این منظور اولویت اول ما است که به منظور اقدامات بعدی، باید به سرعت و با دقت تصمیم گیری شود.

نیک کردار گفت: به دلیل موقعیت مکانی برخی از این روستاها از جمله در منطقه گلین - که درکوهپایه و بعضا پائین دست ارتفاعات پیران و بان سیران دردماغه کوه قرار گرفته اند- واحدهای مسکونی با مخاطرات جدی ناشی از ریزش، کوه و صخره‌ها مواجه شده اند که با توجه به در پیش بودن فصل بارندگی و وقوع سیلاب از ارتفاعات رشته کوه بان پیران وبان سیران منطقه گلین، کلیه اماکن مسکونی در معرض تهدید و تخریب قرار دارند و آنگونه که از ظواهر امر پیداست راهکار پیشگیرانه، جابجائی فوری و تخلیه است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار