رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از طرح ویژه تشدید برخورد با موتورسواران متخلف خبر داد و گفت: در این طرح علاوه بر اعمال قانون و جریمه متناسب با نوع تخلف، موتورسیکلت توقیف می‌شود.
کد خبر: ۵۳۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 05 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،فضل‌الله شیری، اظهار داشت: حدود 13 درصد تصادفات فوتی در استان کرمانشاه در هشت ماهه سال‌جاری متعلق به موتورسواران بوده است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه موتورسیکلت وسیله‌ای است که به لحاظ ایمنی و تعادل حداقل استانداردهای لازم را دارد و همچنین بخش عظیمی از رفتارهای ناهنجار در حوزه ترافیک مربوط به موتورسواران است،‌ لذا پلیس راهور استان به منظور ارتقای و انضباط بخشی به عبور و مرور، ساماندهی و انتظام‌بخشی موتورسواران‌، طرح‌های انتظامی- ترافیکی ویژه‌ای را برای راکبان موتورسیکلت تنظیم و به مرحله اجرا گذاشته است.

وی با بیان این مطلب که موتورسیکلت یک وسیله نقلیه محسوب شده و میزان ریسک‌پذیری آن حدود 20 برابر دیگر وسایل نقلیه است، ادامه داد: تمامی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی که در مورد خودرو و سایر وسایل نقلیه جاری و ساری است شامل موتورسیکلت نیز خواهد شد.

شیری گفت: تخلفات و ناهنجاری رفتاری راکبان موتورسیکلت نیز به طور ویژه توسط مأموران پلیس راهور استان رصد و کنترل خواهد شد.

به گفته این مقام ارشد راهور استان، حرکت در پیاده‌رو، حرکت در خلاف جهت، حرکت در محل‌های ممنوع،‌ عدم استفاده از کلاه ایمنی،‌ تردد در خطوط ویژه،‌ تک‌چرخ، حرکات نمایشی و مارپیچ تخلفات ویژه و مد‌نظر پلیس در طرح برخورد با موتورسواران متخلف است.

وی افزود: موارد مطرح شده از جمله تخلفاتی هستند که به صورت ویژه از تاریخ یازدهم آذرماه امسال در دستور کار پلیس راهور استان  قرار گرفته است‌.

شیری در مورد نوع و چگونگی برخورد پلیس با این دسته از تخلفات موتورسواران، گفت: علاوه بر اعمال قانون و جریمه متناسب با نوع تخلف، موتورسیکلت توسط کفی به پارکینگ منتقل می‌شود و در مرحله نخست یک‌هفته توقیف خواهد شد.

وی افزود: در صورت تکرار تخلف، موتورسیکلت به مدت یک‌ماه توقیف می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اعلام این مطلب که قانون‌گذار مجازات‌های سختگیرانه‌ای را برای موتورسواران متخلف پیش‌بینی کرده، به موتورسواران توصیه کرد: با توجه به اینکه موتورسیکلت حداقل ایمنی و استاندارد لازم را داراست حتماً از کلاه ایمنی استفاده کرده و علاوه بر رعایت قوانین و مقررات به حقوق شهروندان احترام گذاشته و ایمنی و سلامت خود و دیگران را به مخاطره نیندازند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار