معاون فنی عملیاتی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان کرمانشاه گفت: مشکلی برای تامین سوخت بیش از 101 هزار خانوار استان که فاقد گاز طبیعی هستند در فصل سرمای پیش رو نداریم.
کد خبر: ۵۳۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 05 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،نعمت‌الله نجفی ، با اشاره به آمادگی کامل این شرکت برای تامین سوخت مردم استان در فصل سرما اظهار کرد: خوشبختانه هیچ مشکلی از نظر تامین نفت سفید و گاز مایع که دو سوخت اصلی مردم هستند نداریم و به اندازه مصرف 10 تا 15 روز مردم در شبکه ما ذخیره وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس پایشی که سال گذشته در استان انجام دادیم حدود 101 هزار و 300 خانوار در استان فاقد گاز طبیعی هستند که تامین سوخت برای آنها انجام می‌شود و همه این خانوارها کالابرگ سوخت دارند.

معاون فنی عملیاتی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان کرمانشاه تصریح کرد: از این تعداد 23هزار و 500 خانوار مربوط به شهرستان کرمانشاه، 21 هزار خانوار مربوط به دالاهو و اسلام آبادغرب، هشت هزار خانوار در پاوه، 6700 خانوار در ثلاث باباجانی، 4900 خانوار در جوانرود، 5500 خانوار در روانسر، 12 هزار و 200 خانوار در سرپل ذهاب، شش هزار خانوار در سنقر، سه هزار خانوار در صحنه، 1400 خانوار در کنگاور، 4600 خانوار در گیلانغرب، سه هزار خانوار در هرسین و 1500 خانوار در قصرشیرین است.

به گفته این مسئول، تاکنون تامین سوخت برای تمام این خانوارها انجام شده و تا پایان فصل سرما نیز با جدیت ادامه خواهد داشت.

نجفی میزان سهمیه هر خانوار از ابتدای امسال تاکنون را 1200 لیتر اعلام کرد که 200 لیتر آن به صورت فوق العاده و به دلیل زلزله‌ای که در استان رخ داد، اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تامین سوخت به صورت مستمر برای خانوارها انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اکثر خانوارها سوخت مورد نیاز خود را برای چند وقت ذخیره می‌کنند.

معاون فنی عملیاتی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان کرمانشاه میزان نفت سفیدی که سال گذشته در کل استان توزیع شده را 150 تا 160 میلیون لیتر(1500 تا 1600 لیتر برای هر خانوار) اعلام کرد که امسال نیز آمادگی برای تامین این میزان وجود دارد.

وی در خصوص تامین سوخت برای مناطق زلزله زده نیز افزود: اکنون سوخت رسانی با نفت‌کش به صورت مستمر و چادر به چادر به اندازه نیاز خانوارها انجام می‌شود که احتمالا با تغییر اسکان اضطراری به اسکان موقت و استفاده از کانکس، میزان نیاز مردم به سوخت کمتر شود.

به گفته این مسئول، برخی از خانوارها نیز که خانه‌های آنها آسیب جدی ندیده در حال بازگشت به زندگی عادی و منازل خود هستند.

نجفی بیان کرد: از 22 آبان تا 12 آذر امسال حدود یازده میلیون و 303 هزار لیتر نفت سفید و 9 میلیون و 540 هزار لیتر بنزین در مناطق زلزله زده استان توزیع شده که نسبت به مدت 
مشابه سال گذشته در توزیع بنزین رشد 28.5 درصدی و در توزیع نفت سفید رشد نزدیک به 65 درصدی داشته‌ایم.

وی افزود: تامین سوخت این مناطق تا هر زمان که نیاز باشد ادامه خواهد داشت.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار