مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:متاسفانه در این حادثه دلخراش مردم دچار آسیب های جدی شدند و حدود ۱۱۸ مورد معلولیت جدید شناسایی شد که ۱۸ مورد آنها معلولیت خیلی شدید و ضایعات نخاعی است.
کد خبر: ۵۳۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 05 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه دکتر امید قادری به مناسبت هفته جهانی معلولان گفت: این هفته برای کسانی است که اکثریت اقلیت را دارند و امیدوارم این هفته فرصتی برای همه دستگاه ها و نهادها باشد که توجه ویژه ای به این قشر از جامعه داشته باشند.

وی افزود:  امیدواریم با توجه به ایراداتی که ما از هر ساختمان اداری طی سال گذشته در زمینه مناسب سازی گرفتیم، ارزیابی امسال حاکی از مناسب شدن این ساختمان ها برای عبور و مرور معلولان باشد.

این مسئول گفت: میزان سنجش پیشرفت هر جامعه از نظر اخلاقی، میزان احساس مسئولین اجتماعی آن جامعه نسبت به افرادی چون معلولان و... است و سازمان های بین المللی آن جامعه را با این شاخص می سنجند و خوشبختانه مردم ایران در زلزله اخیر این آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

قادری گفت: در این حادثه ۲۷ کودک والد خود را از دست دادند که ۱۱ کودک هر دو والد خود را از دست دادند و ۵۴ زن سرپرست خانوار جدید و تعدادی سالمند که کسی را ندارند که از آنها نگهداری کند نیز شناسایی و تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار گرفتند.

وی اشاره ای نیز  به آمار معلولیت‌های استان داشت و گفت: در استان کرمانشاه ۳۱ هزار و ۱۴۱ معلول داریم که این غیر از آمار جانبازان و کسانی است که در اثر سکته دچار معلولیت می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، بیشترین آمار مربوط به معلولیت  را جسمی حرکتی با آمار بیش از ۱۱ هزار نفر  اعلام کرد.

وی افزود: در بهزیستی هم نوع معلولیت و هم شدت معلولیت سنجیده می شود و متاسفانه هنوز مستمری بسیاری از معلولان با شدت بالای معلولیت که باید طبق قانون برقرار شود، نشده و حدود ۹ هزار نفر هستند.

قادری ادامه داد: اگر قانون جامع حمایت از معلولین که آماده ارائه به صحن مجلس است، مصوب شود می توان کمک زیادی به معلولان کرد و امیدوارم نمایندگان ما در استان چون همیشه در این زمینه نیز ما را یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: خبر واگذاری کودکان بی سرپرست زلزله که حدود ۱۱ نفر هستند، به برخی افراد صحت ندارد و این کودکان تا زمانی که خیری پیدا شود و به بهزیستی مراجعه کرده و مورد تایید قرار گیرد، به کسی برای نگهداری واگذار نخواهد شد.

پرداخت ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بازسازی مسکن به خانواده‌های دارای دو معلول به بالا

این مسئول به ارائه کمک های بلاعوض برای خانوارهای دارای دو معلول به بالا اشاره کرد و گفت:  ما در مناطق زلزله زده به کسانی که دو معلول به بالا دارند ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض می دهیم که مسکن آنها ساخته شود و حدود ۱۵ میلیون تومان آن را بنیاد مستضعفان می دهد.

وی از اعزام تیم های خدمات روانشناسی بهزیستی به نقاط زلزله زده خبر داد و گفت: ۱۳۸ نفر در قالب ۶۹ تیم با ۴۱ خودرو اورژانس اجتماعی تدارک دیدم و تا پایان سال در مناطق زلزله زده مستقر هستند و در قالب بحث مداخلات روانی افراد را غربالگری می کنند و به آنها خدمات لازم را ارائه می کنند.

قادری گفت: در رلزله اخیر توانستیم مجوز ایجاد اورژانس اجتماعی در بقیه شهرستان های استان را که نداشتند بگیریم و اورژانس اجتماعی هم اکنون در همه شهرستان ها حضور دارد.

وی اورژانس اجتماعی ایران را در خاورمیانه کم نظیر دانست و گفت: مداخلات روانی، اجتماعی و... از طریق اورژانس اجتماعی قابل حل و فصل است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار