استاندار كرمانشاه گفت: زلزله اخير نشان داد میان مردم و مسئولین برای مقابله با تهدیدات یک وحدت و همدلی وجود دارد و پیام ارزشمند رهبر معظم انقلاب نقطه آغاز این وحدت بود.
کد خبر: ۵۳۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 05 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در شهر زلزله زده ازگله و با حضور حضرت آیت اله علما نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه سراسر استان برگزار شد؛ اظهار داشت:هفته وحدت از یادگارهای بسیار ارزشمند حضرت امام (ره) است که اکنون از دستآوردهای نظام جمهوری اسلامی محسوب شده و به سرمایه ای ارزشمند برا ی کشور تبدیل شده است و می تواند خیلی از تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.

وي در ادامه با اشاره به وقوع زلزله اخير در استان كرمانشاه و حمايت هاي گسترده مردم ايران در كمك رساني به زلزله زدگان تصريح كرد: این زلزله نشان داد میان مردم و مسئولین برای 

مقابله با تهدیدات یک وحدت و همدلی وجود دارد و پیام ارزشمند رهبر معظم انقلاب نقطه آغاز این وحدت بود و در بازدیدی که ایشان از منطقه داشتند موجب تسکین آلام و قوت قلب حادثه دیدگان شد و یک نقطه عطف بود.

وي بيان داشت: رهبر معظم انقلاب در نشستی که با مسئولین داشتند تاکید کردند این تهدید را باید تبدیل به یک فرصت کنیم و برای عملی کردن این رهنمود باید همه تلاش کنیم.

استاندار كرمانشاه خاطرنشان ساخت: این مردم زلزله زده 8 سال تمام در دوران دفاع مقدس از مرزهای میهن دفاع کردند و این حضور گسترده مردم برای کمک به آسیب دیدگان، نوعی ادای دین به این جانفشانی ها بود.

مهندس بازوند يادآور شد: رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور و وزیر کشور و دیگر اعضای دولت نیز با حضور در میان زلزله زدگان، مصوبات بسیار ارزشمند و اثرگذاری را برای حل مشکلات داشتند.

وي با بيان اينكه سپاه و ارتش ظرفیت های بسیار ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی هستند و از این بابت خداوند را شاکریم گفت: در این زلزله سپاه و ارتش با تمام توان به کمک زلزله زدگان شتافتند و نقشی محوری داشتند.

وي با بيان اينكه 5  هزار میلیارد تومان به مناطق زلزله زده خسارت وارد شد که بسیار سنگین است افزود: همه زلزله ها دارای حواشی ناخوشایندی هستند ولی در این زلزله شاهد کمترین حاشیه در مقایسه با نمونه های قبلی بودیم که نشان از پختگی و شخصیت تحسین برانگیز این مردم مقاوم دارد که 8 سال جنگ را با سربلندی پشت سر گذاشته اند.

استاندار كرمانشاه بيان داشت: به ازای هر دام سبک 600 هزارتومان و هر دام سنگین 3 میلیون تومان خسارت پرداخت می شود.

مهندس بازوند اظهار داشت: کمک های بلاعوض هیچ ارتباطی با کانکس ها ندارند و این کمک ها به همه آسیب دیدگان بر اساس مصوبه پرداخت می شود.

وي در پايان افزود: در مرحله امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان شاهد یک وحدت و همدلی گسترده میان ایرانیان بودیم بنابراين بیاییم این وحدت را در مرحله سازندگی و بازسازی نیز به کار بگیریم و  اینکار به نوعی تبدیل تهدید به فرصت محسوب می شود که مورد تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب نيز است.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار