معاون فنی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز برآورد دقیقی از میزان نخاله‌های ساختمانی به جا مانده بر اثر زلزله نداریم، گفت: قرار است این نخاله‌ها بازیافت شود و دوباره مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر: ۵۳۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 03 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،فریدون یاوری در خصوص آخرین وضعیت مدیریت نخاله‌های ساختمانی و پسماندها در مناطق زلزله زده اظهار کرد: با توجه به اینکه میزان تخریب ناشی از زلزله در بعد شهری و روستایی گسترده بوده، هنوز برآورد دقیقی از میزان نخاله‌های تولید شده نداریم.

وی ادامه داد: فعلا در شهر سرپل ذهاب دو نقطه و در سایر شهرهای زلزله زده نیز نقاطی برای دپو نخاله‌های ساختماتنی تعیین شده و پس از آواربرداری نخاله‌ها در این نقاط دپو می‌شود.

 معاون فنی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برنامه این است که این نخاله‌های تولید شده بازیافت شود و در امور بازسازی و سایر امور زیربنایی و عمرانی مورد استفاده قرار گیرد.

یاوری در خصوص مدیریت نخاله‌ها در روستاها نیز اظهار کرد: برای هر چند روستا نیز یک محل برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی و دپو موقت آن مشخص شده است.

وی در خصوص پسماندهای غذایی نیز تاکید کرد: برای این پسماندها نیز یک مکان دفن موقت مشخص شده است.

به گفته این مسئول، پسماندهای قابل بسته بندی مانند بطری‌ها، ظروف یکبار مصرف و ... نیز در حال جمع آوری و ارسال به شرکت بازیافت است.

معاون فنی محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت مدیریت پسماند در شهرهای زلزله زده نسبت به روزهای اول بسیار بهتر شده، تاکید کرد: طبیعتا مشکلاتی وجود دارد و مدیریت پسماند در چنین شرایطی ممکن است کاملا اصولی نباشد.

یاوری افزود: پیش از این قرار بود برای سه شهرستان دالاهو، سرپل ذهاب و قصرشیرین یک مرکز بازیافت زباله ایجاد شود که کار جانمایی و ارزیابی محیط زیستی آن انجام شد و از 
اعتبارات ملی نیز 10 میلیارد تومان برای ساخت این پروژه جذب شد.

وی با بیان اینکه قبل از این زلزله پیش بینی شده بود که این سایت یک تا دو ساله ساخته شود، گفت: تا راه اندازی این سایت محل دفن موقت برای زباله‌ها تعیین شده است.

معاون فنی محیط زیست استان کرمانشاه در خصوص پسماندهای لباس نیز افزود: این نوع زباله‌ها نیز چون مدت زیادی در طبیعت می‌ماند، در اولویت جمع آوری هستند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار