مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد پس لرزه‌های زلزله 7.3 ریشتری به 1078 مورد رسیده است، گفت: زلزله‌های"کوزران" نیز پس لرزه همان زلزله بزرگ بوده است.
کد خبر: ۵۳۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 02 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،فرهاد فروزی ، اظهار کرد: شب گذشته(جمعه) دو زمین لرزه 4.2 و 4.6 ریشتری در کوزران اتفاق افتاد که هر دو پس لرزه زلزله بزرگ 7.3 ریشتری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این پس لرزه‌ها در امتداد همان خط گسلی دشت ذهاب رخ داده است.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه انرژی آزاد شده از زلزله 7.3 ریشتری آنقدر زیاد بوده که ممکن است گسل‌های منطقه اطراف را هم تحت تاثیر قرار دهد، یادآوری کرد: این فعال شدن و پس لرزه‌های آن خطرساز نیست.

فروزی خاطرنشان کرد: اگرچه زمین لرزه قابل پیش بینی نیست، اما بعید است زلزله‌ای بزرگ و یا حداقل معادل همان زلزله 7.3 ریشتری دوباره در این منطقه و خصوصا کوزران رخ دهد، زیرا انرژی اصلی تخلیه شده است.

وی تعداد پس لرزه‌های ناشی از زلزله 7.3 ریشتری را تا ساعت هشت صبح امروز (یازدهم آذر) 1078 مورد اعلام کرد که 42 مورد آن بالای چهار ریشتر و بزرگترین آنها نیز 4.7 ریشتر بوده است.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه تاکید کرد: بعید است که زمین لرزه روز گذشته کرمان نیز ارتباطی با زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه داشته باشد، زیرا فاصله آنقدر زیاد است که بعید به نظر می‌رسد این زلزله باعث فعال شدن گسل در کرمان شده باشد.

فروزی افزود: کرمان یک از استان‌های زلزله خیز است که همواره سابقه زلزله داشته است. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار