مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون کار برداشت چغندرقند از 10 هزار هکتار از اراضی استان انجام شده و 570 هزار تن چغندر قند از کشاورزان استان خریداری شده است.
کد خبر: ۵۳۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 02 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،شهریار قاسمی ، با اشاره به زیر کشت چغندر قند رفتن یازده هزار و 200 هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه، پیش‌بینی کرد: امسال بین 650 تا 660 هزار تن برداشت چغندرقند در استان داشته‌ایم.

وی متوسط عملکرد چغندر قند در استان کرمانشاه را 55 تن در هکتار عنوان کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز برداشت چغندر قند از مزارع استان کرمانشاه از 20 شهریور، پیش بینی کرد: برداشت چغندر قند تا اواسط دی ماه ادامه داشته باشد.

قاسمی با بیان اینکه امسال چغندرکاران استان بین 700 تا 800 هکتار چغندر قند خارج از قرارداد کشت کرده بودند، اظهار کرد: این موضوع مشکلاتی را برای این دسته از چغندرکاران به وجود آورده و آنها را مجبور به ارسال محصول تولیدی به کارخانه های خارج از استان برای فرآوری کرده که هزینه های حمل و نقل را به چغندرکاران تحمیل کرده است.

قاسمی یادآور شد: سازوکاری اندیشیده شده تا کارخانه های قند درون استان با ظرفیت مضاعف کار کرده و پس از اتمام کار فرآوری چغندر تولیدی کشاورزان دارای قرارداد، اقدام به دریافت و جمع آوری محصول تولیدی آن دسته از کشاورزانی که خارج از قرارداد کشت کرده اند، بکنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به خرید چغندر از چغندرکاران استان توسط دو کارخانه قند اسلام‌آبادغرب و بیستون با ظرفیت‌های 130 و 270 هزار تن، 

اظهار کرد: چهار کارخانه خارج استان نیز کار تحویل و فرآوری چغندرقند تولیدی توسط چغندرکاران استان کرمانشاه را بر عهده دارند.

 قاسمی از کشاورزان خواست تا در آینده از پرداختن به کشت های خارج از قراداد صرف نظر کرده و در چارچوب برنامه‌ریزی‌ها کشت انجام دهند.

 وی یادآور شد: کلزا یکی از کشت های جایگزین خوب است که با توجه به وابستگی کشور به کشت دانه‌های روغنی توصیه می‌شود کشاورزان آن را در برنامه‌ریزی‌های خود بگنجانند.

قاسمی در ادامه اشاره‌ای هم به کشت پاییزه چغندرقند داشت و اظهار کرد: پاییز امسال 300 هکتار از اراضی زراعی شهرستانهای قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب زیر کشت چغندر پاییزه رفته‌ است.

قاسمی با اشاره به پنج برابر شدن کشت پاییزه چغندر قند، گفت: سال گذشته تنها 60 هکتار چغندرقند پاییزه در استان کرمانشاه کشت شده بود.

قاسمی از کشت پاییزه چغندر به عنوان یک کشت نوپا یاد کرد و افزد: توسعه این کشت با توجه به نیاز کم آن به آبیاری در برنامه است.

این مسئول اضافه کرد: کشت پاییزه چغندر قند تا آخر آبان ماه در مناطق گرمسیر استان ادامه داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار