تسریع در ساخت مسجد ثلاث باباجانی و تهیه ملزومات برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در نقاط زلزله زده از مباحث مطرح شده در نشست مسئولان وزارت ارشاد و فرماندار ثلاث بود.
کد خبر: ۵۳۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 30 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشد اسلامی استان کرمانشاه؛ دکتر کاراندیش( معاونت توسعه مدیریت و منابع)حسین پور(مشاورمعاونت فرهنگی)،فانی(مشاور معاونت توسعه مدیریت و منابع) ،باقرنژاد (مشاور معاونت هنری)، مهندس معمار(مدیرکل دفتر طرح های عمرانی)، سیفی (مدیرکل پشتیبانی)، سیدی (مدیر امور استانهای سازمان سینمایی کشور) به همراه نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار شهرستان های ثلاث باباجانی، جعفری(مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه)، قبادپور(مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه) و...امروز پنجشنبه(9 آذر) به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه سفر کردند.

هیئت مذکور به اتفاق مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ابتدا به شهرستان ثلاث باباجانی رفته و سپس با فرماندار و امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

اکبری، فرماندار ثلاث باباخانی در این دیدار وضعیت کنونی منطقه  را تشریح و گزارشی از توزیع اقلام کمکی اعم از چادر، کانکس و... ارائه کرد.

امام جمعه ثلاث باباجانی در این نشست نیز ضمن تشکر از حضور این مسئولین و هنرمندان در ثلاث باباجانی  به حضور بدون حاشیه و تشریفات رهبری اشاره و از آن به عنوان نماد مردم داری اصیل یاد کردافتخار ما سفر بدون تشریفات مقام معظم رهبری به مناطق زلزله زده بود

احمد شیخی افزود: افتخار ما این است رهبر بدون هیچ تشریفاتی به استان سفر کرد و به مناطق زلزله زده رفت و این به معنای دغدغه مند بودن رهبر نسبت به امور زلزله زدگان است.

وی  با بیان اینکه خدمات فرهنگی و هنری عمومی است و باید کلی باشد و کارهای فرهنگی را نمی شود پنهان کرد. تمامی این کارها در معرض دید است.

امام جمعه ثلاث باباجانی تصریح کرد: اولین کاری که ما باید انجام دهیم کار فرهنگ عمومی است و انتظار داریم کار فرهنگی و هنری سر و سامان بیشتری بگیرد.فرهنگ و هنر باید در نقاط زلزله زده به روال عادی برگردد

ماموستا احمد شیخی با بیان اینکه  فرهنگ و هنر باید در نقاط زلزله زده به روال عادی برگردد، گفت: ساخت مسجد جامع ثلاث برای تجمیع مسلمین واجب است.
وی با بیان اینکه کار شما فرهنگی، انقلابی، هنری و اسلامی است، گفت: کانونها باید از رکود در بیایند.حضور طلاب جهت تقویت مسائل دینی جای تشکر دارد

این مسئول ادامه داد: این روحیه انقلابی و حضور طلاب  و روحانیون از قم و سراسر کشور به جهت تقویت مسائل دینی منطقه و پیاده کردن فرهنگ اصیل اسلامی در مناطق زلزله زده جای تشکر دارد.

علی اصغر کاراندیش، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  نیز  ضمن ابلاغ سلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  و ابراز تأثر از این حادثه گفت: سعی ما در وازت ارشاد این است که تمام توان خود را به جهت رفع مشکلات منطقه در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دهیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از ساعات اولیه کمک های وزارت ارشاد و مجموعه همکاران جمع آوری و به مناطق زلزله زده ارسال شده و این کمک ها همچنان ادامه دارد.سعی می کنیم نیازهای فرهنگی و هنری مناطق زلزله زده را عملیاتی کنیم

وی افزود: ما ضمن خسته نباشید به مجموعه شما و کلیه دوستان سعی می کنیم نیازهایی را عملیاتی کنیم و سریعا نسبت به تامین ملزومات لازم برای ایجاد زیر ساخت های فرهنگ و هنر اقدام و آنها را اجرایی کنیم.

کاراندیش گفت:  وزیر کشور متاثر از این حادثه و تقدیر الهی شد و خواستار توجه ویژه به بخش فرهنگی این قسم اتفاقات در سطح کشور شد.   انجام اقدامات مهم در توسعه فرهنگی نقاط زلزله زده

وی تصریح کرد: وزارت ارشاد وظیفه مهمی در این بحث دارد و باید کارهای مهمی در توسعه فرهنگ این مناطق داشته باشد و هم اکنون نیز باید اقدامات مهمی در زمینه توسعه فرهنگی صورت  گیرد.

حجت الاسلام رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: تا کنون بیش از ۱۰۰میلیون تومان توسط هنرمندان استان و ۱.۵ میلیارد تومان توسط هنرمندان سراسر کشور برای زلزله زدگان استان کرمانشاه جمع آوری و ارسال شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار